Kan een antrumperforatie vanzelf dichtgaan? Ik heb 2,5 maand geleden mijn verstandskiesboven laten verwijderen en daarna een kaakholte ontsteking gehad door een antrumperforatie. Omdat ik mijn mond niet ver genoeg open kreeg kon de kaakchirurg het niet hechten nadat de onsteking eruit was. Nu is mijn hoop dat het vanzelf dichtgroeit. Volgens de kaakchirurg komt dit bijna niet voor, maar ik zou zo graag van iemand horen bij wie het vanzelf is genezen zodat ik weet dat het wel kan. En als het wel kan hoe lang gaat dit dan duren?
groet Marjo
groet Marjo
Volgens mij heb ik van vanzelf helen van een antrumperforatie wel eens gehoord (ik kan het helemaal mis hebben) maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn niet te laten hechten als wel dat kan/nodig lijkt.
Dit is de reden dat een antrum perforatie zo snel mogelijk gesloten moet worden, maar dit sluiten betreft niet het sluiten van de perforatie zelf maar het afsluiten van de extractiewond zodat bacterien geen kans krijgen om via de extractie wond de antrumperforatie te bereiken.
Wanneer er niet gesloten wordt zal uiteindelijk de antrumperforatie wel genezen maar ontstaat er bijna altijd een sinusitis die door de kaakchirurg behandeld moet worden (spoelen van de neusbijholte). De kaakchirurg is in dit geval dus ook de aangewezen persoon om complicaties als gevolg van het niet kunnen sluiten van de antrumperforatie te behandelen.
Met vriendelijke groet
Ik heb begin november inderdaad een sinitus gehad waarbij dagelijks gespoeld is door de kaakchirurg (erg pijnlijk).
Sinds half november is de kaakholte aardig rustig, ik voel wel dat de slijmvliezen gezwollen zijn maar het is niet pijnlijk.
Zoals het er nu uit ziet moet bij het hechten mijn achterste kies eruit omdat er niet genoeg huid is om het gat te hechten. Dat wil ik natuurlijk liever niet en vandaar mijn vraag of het vanzelf kan helen.
Het hele gebied in mijn mond is nog wel steeds gevoelig. groet Marjo