Na een wkb 1,5 week geleden werd ik niet zo lekker en kreeg na lang zeuren bij de huisarts Amoxcilline 500 mg daar mijn eigen ta met vakantie is en de vervanger geen antibiotica wil geven .
Maar is het met antibiotica nu zo dat de ontsteking daarvan weg moet gaan of verlicht het alleen maar tijdelijk?
En hoelang duurt het voordat een tand weer normaal voelt na een WKB , het is nu een heel wattig drukgevoel daaronder.
Kan er ook ontstekingsvocht tussen tand en tandvlees naar buiten komen.Mijn andere tand doet namelijk ook zeer en vooral het tandvlees voelt dik en bij bepaalde houdingen zoals naar voren buigen voel ik de druk naar de andere kant zakken.
Kan dit??
Gr Lita
Maar is het met antibiotica nu zo dat de ontsteking daarvan weg moet gaan of verlicht het alleen maar tijdelijk?
En hoelang duurt het voordat een tand weer normaal voelt na een WKB , het is nu een heel wattig drukgevoel daaronder.
Kan er ook ontstekingsvocht tussen tand en tandvlees naar buiten komen.Mijn andere tand doet namelijk ook zeer en vooral het tandvlees voelt dik en bij bepaalde houdingen zoals naar voren buigen voel ik de druk naar de andere kant zakken.
Kan dit??
Gr Lita
Hoe snel een tand na een wkb weer normaal aanvoelt is moeilijk te zeggen dit kan heel snel zijn maar kan ook wel een paar maanden duren (pas na minimaal 6 maanden kun je beoordelen of een wkb geslaagd is of niet).
Een wortelpuntontsteking kan vrij groot worden en ook om de wortels van buurelementen gaan zitten (de zenuw van de buurelemten wordt daarbij echter maar zeer zelden geinfecteerd) waardoor deze wellicht door de druk van de ontsteking klachten kunnen geven.
In jouw geval lijkt een zenuwbehandeling gezien de klachten de aangewezen oplossing, andtibiotica kuren geven is in dit geval nutteloos omdat het de oorzaak van het probleem niet voldoende aanpakt, het is pappen en nathouden.
Met vriendelijke groet
Vooral avonds dan is het net of de druk zich opbouwt .
Maar aangezien mijn TA met vakantie is ben ik vorige week bij de nood TA geweest en die heeft mijn laatst behandelde tand weer opengemaakt en toen was de druk weer even weg , maar komt nu steeds weer terug en antibiotica helpt dus niet.
Wat nu??
Mijn TA is nog een week weg.
Uiteraard dient voor optimaal resultaat de behandeling wel onder cofferdam plaats te vinden en moet er voldoende gespoeld worden, dit geeft de meeste kans op een goed resultaat.
Als tweede keus is een apexresectie te overwegen, maar deze heeft een minder hoog slagingspercentage dan een eerste herbehandeling.
Met vriendelijke groet