Als ik lach zijn maar 6 tanden zichtbaar, tot en met de hoektanden dus. Voor sommige mensen is dat voldoende, maar als ik volledig glimlach is langs elke kant 1cm leegte. Het is wel zo dat mijn hoektanden redelijk prominent aanwezig zijn, maar mijn vraag: is het mogelijk om de 2 volgende kiezen langs weerszijde zichtbaar te maken door een dikke facing ofzo tegen te plakken van 3-5mm?
Ik heb daarentegen wel prachtige tanden... :D Misschien jij ook wel en valt het helemaal niemand op.
Dat beantwoordt nog niet niet jouw vraag, maar ik ben dan ook geen expert:-)
tja, een echt probleem is dat natuurlijk niet maar het zou in mijn geval toch zeker mooier zijn
en uw gebit is dus een U-vorm? Mijn probleem is vooral dat die 2 hoektanden er een beetje uitspringen, maar wellicht neigt mijn gebit ook wel meer naar de U-vorm dan de gem. mens
hopelijk krijg ik toch nog een antwoord van iemand die thuis is in de tandheelkunde
Hieronder een voorbeeld van een brede buccal corridor:
Hoe een perfect smile eruit zou moeten zien, daar zijn vele boeken vol overgeschreven. De tanden met hun kleur en dimensies moeten niet alleen in een bepaalde verhouding tot elkaar staan, maar ook tot de lippen en het tandvlees; voorbeeldje van een 'perfect smile':
Voorbeeld van een smile waar wat op aan te merken is:
Te brede buccal corridor, teveel van de ondertanden te zien en het 'bijtvlak' van de boventanden volgt de onderlip niet (te recht).
Met behulp van orthodontie of met behulp van kronen (als je geen kunstgebit hebt) kan je de smile en de buccale corridor aanpassen. Bedenk je wel dat dit vaak vrij grote, langdurige en kostbare behandelingen zijn.
Orthodontie voor volwassenen:
Groot?: 8-12 slotjes per kaak (ook doorzichtige)
Langdurig?: 9-18 maanden
Kostbaar?: 1100-1800 euro
Vragen?
BJN
en de tanden zijn relatief gezond, maar ben ook niet helemaal tevreden over de kleur ...
ze corrigeren en dan bleken is geen optie want zit al met 2 implantaten/kronen op de 2 bovenste snijtanden door een ongeval.
Toch spijtig dat de tandarts toen niet voorstelde om mijn gebit eerst een paar tinten lichter te maken vooraleer de kleur te bepalen.
Want 10 nieuwe kronen lijkt mij toch wat veel en vooral duur, al spookt de gedachte wel door mijn hoofd.