hallo allemaal
ik zou graag advies willen over het volgende:
Ik heb een maand geleden een aantal gaatjes laten vullen bij de tandarts. een ervan was behoorlijk diep maar hoefde nog niet behandeld te worden(wortelkanaal) na twee weken had ik pijn niet aan de behandelde kies maar de kies ervoor. Net zoals anderen al hebben beschreven, als je ertegen aan tikt doet t zeer, het voelt of hij naar beneden wordt gedrukt, kauwen deed zeer etc. Nu is die overgevoeligheid weg, dus ik dacht, Mooi!
echter bleef ik een drukkend gevoel houden als ik net naast mn neus op mn kaak drukte. Ik heb toen aan de binnenkant gevoeld en daar zit dus een bobbel, als ik erop druk doet het zeer en voel ik het direct in de pijnlijke kies.
Mijn vraag is of ik al aan een wortelkanaalbenadeling toe ben, of dat dit ook "het opruimen"van afval kan zijn en dus vanzelf overgaat...
Ik hoop op het laatste omdat die echte pijn in mn kies weg is.
Wie o wie kan mij helpen???
alvast bedankt!
groeten jorus
ik zou graag advies willen over het volgende:
Ik heb een maand geleden een aantal gaatjes laten vullen bij de tandarts. een ervan was behoorlijk diep maar hoefde nog niet behandeld te worden(wortelkanaal) na twee weken had ik pijn niet aan de behandelde kies maar de kies ervoor. Net zoals anderen al hebben beschreven, als je ertegen aan tikt doet t zeer, het voelt of hij naar beneden wordt gedrukt, kauwen deed zeer etc. Nu is die overgevoeligheid weg, dus ik dacht, Mooi!
echter bleef ik een drukkend gevoel houden als ik net naast mn neus op mn kaak drukte. Ik heb toen aan de binnenkant gevoeld en daar zit dus een bobbel, als ik erop druk doet het zeer en voel ik het direct in de pijnlijke kies.
Mijn vraag is of ik al aan een wortelkanaalbenadeling toe ben, of dat dit ook "het opruimen"van afval kan zijn en dus vanzelf overgaat...
Ik hoop op het laatste omdat die echte pijn in mn kies weg is.
Wie o wie kan mij helpen???
alvast bedankt!
groeten jorus
Laat even weten hoe het afgelopen is!
Jorus
ik zou nog even melden hoe t afgelopen is. Ik ben vanochtend bij tandarts geweest en heeft test gedaan met waterstofper. bij de kies die eerder voor gedoe zorgde voelde ik dus helemaal niets... hartstikke dood.
Blijkt aangezien de zenuw afgestorven is de ingreep volgens de tandarts zelfs zonder verdoving kan, aanezien pijnprikkels niet doorkomen. Ik ben dus gerustgesteld en binnenkort gaat ie eruit (de zenuw dan he)