Slechte adem na wkb?

Author:
hanse157
Posted:
ma, 01/16/2006 - 18:13
Ik vraag me af of je slechte adem kan krijgen doordat een wkb niet 100% is uitgevoerd (niet volledig en onvoldoende afgevulde kanaaltjes) waar een kroon op is geplaatst. Ik heb al bijna een jaar last van gevoeligheid aan deze kies (en tandvlees) en krijg ook al een tijdje commentaar over mijn (slechte) adem. Aanvankelijk zou ik naar de huisarts gaan hiervoor ivm eventuele maagklachten, maar vandaag bij de endodontoloog die de wkb opnieuw heeft uitgevoerd bedacht ik dat dat misschien wel helemaal niet meer nodig is (Wishfull thinking?? :wink: )
carabelli

Een slechte adem wordt zelden door een wortelpuntontsteking veroorzaakt. Wanneer de ontsteking een uitweg naar de mondholte heeft gevonden kan dit wel een vieze smaak geven en een bij vlagen wat vieze adem maar niet constant.

Verreweg de meeste slechte adem (+/-90%)wordt veroorzaakt door bacterien op de tongrug, deze kunnen met behulp van een tongschraper en een speciaal spoelmiddel (bijv. Halita) goed bestreden worden. De overige slechte adem wordt bijna altijd veroorzaakt door maagklachten/maagzuur en de gevolgen daarvan.

Kortom de kans is klein dat de wortelkanaalbehandeling uw slechte adem zal oplossen.
wo, 01/18/2006 - 14:36 Permalink