Hallo,
Na een bleekbehandeling van binnenuit op de voortand heb ik een noodvulling gekregen. Het lijkt er echter op dat deze eruit is. Als ik naar de tand kijk zie ik een gat omhoog gaan en de tand voelt ook hol aan met mijn tong.
Hoe kan ik beoordelen/zien of de vulling er echt uit is?
Kan het kwaad? En loopt het blekingproces gevaar omdat het bleekmiddel eruit gaat? De tandarts vertelde mij al dat er kans was dat de vulling eruit zou gaan, en wanneer deze er in het weekend uitging ik niet naar de weekendtandarts hoefde. Ik moet dinsdag sowieso weer terug voor een vervolgbehandeling voor het bleken.
Na een bleekbehandeling van binnenuit op de voortand heb ik een noodvulling gekregen. Het lijkt er echter op dat deze eruit is. Als ik naar de tand kijk zie ik een gat omhoog gaan en de tand voelt ook hol aan met mijn tong.
Hoe kan ik beoordelen/zien of de vulling er echt uit is?
Kan het kwaad? En loopt het blekingproces gevaar omdat het bleekmiddel eruit gaat? De tandarts vertelde mij al dat er kans was dat de vulling eruit zou gaan, en wanneer deze er in het weekend uitging ik niet naar de weekendtandarts hoefde. Ik moet dinsdag sowieso weer terug voor een vervolgbehandeling voor het bleken.
De bleekgel of korrels kunnen dan uit het binnenste van de tand lekken. Dit is niet gevaarlijk voor je gezondheid, maar zorgt er wel voor dat deze bleeksessie niet heel effectief zal zijn. Dit leidt soms tot de noodzaak van een extra bleeksessie, mogelijk dat als het te vaak gebeurt je tandarts kiest voor een ander materiaal als noodvulling.
Succes dinsdag!
Waar zit de bleekgel en waar zit de noodvulling normaliter? Zit de gel alleen bovenin de tand, of ook aan de achterkant? De noodvulling vult nu niet helemaal de achterkant van de tand op en het kanaal naar boven lijkt ook niet helemaal gevuld. Is dit normaal?
geel = wortel
roodbruin = wortelkanaalvulling
blauw = de 'pulpakamer' gevuld met bleekgel
het grijze deel zonder pijltes = de afsluitende noodvulling
de pijltjes symboliseren het blekende effect van de gel op de voorzijde van de tand