Sinds een paar jaar pijnaanvallen : nooit iets gevonden of gezien op rontgen. Anderhalve maand geleden: ondragelijke pijn , nu was duidelijk op foto te zien acute ontsteking pulpa. premolaire onder Kanaalbehandeling - slecht te verdoven alles was pijnlijk. Wel napijn maar niet te vergelijken. Bij volgende afspraak 2 weken later -nog steeds pijn en kanaal behandeling "afgemaakt: nog 3 mm dieper. Desinfekterend staafje erin etc, voorlopige vulling. Een paar uur erna weer vrij heftige pijn:dus paar dagen erna desinfekterend spul eruit gehaald en een kalmerende pasta erin (corticoide) ging wat beter, vervolgens 2 weken lang nog altijd zeurende pijn plus een brandend gevoel in kaakgwricht -had ik al die tijd al sinds de plaatselijke verdoving. Na deze twee weken eergisteren voorlopige vulling eruit gehaald en tand gedicht. Resultaat: gillende pijn 's avonds en blijft duren! De kies ernaast heeft volgens tandarts goede kanaalbehandeling ondergaan en ziet er op foto prima uit. Kan ik een reactie hebben op de hars? Heb vertrouwen in deze arts, ben er al jaren maar aarzel ondanks echt zeer hevige pijn nu terug te gaan en wéér aan die kies te gaan prutsen. Tot nu toe is het zo dat het steeds erger na behandelen en heb eigenlijk nu weer bijna evenveel pijn als toen ik ging met de acute ontsteking. Konstante pijn + scheuten en combi's van ibuprofen en paracetamol etc doen niet veel. WAT NU?!!! Wat kan er nog zo hevig pijn doen aan or onder wortelpunt? Dank voor ideeen! Ivee
heb je je tandarts weer gebeld dat je zulke heftige pijn hebt?
wo, 01/18/2006 - 15:58
Permalink
Natuurlijk heb ik gebeld, tandarts ook beetje teneinde raad -immers dit is al een slepende geschiedenis- stelde voor toch nog afwachten. Inmiddels pijn wel wat minder (met veel pillen) maar vnl aan de zgn 'gezonde' kies ernaast. Deze kies was al eerder behandeld (ook wkb)en ziet erop foto prima uit. ????Ivee
vr, 01/20/2006 - 17:53
Permalink