Droge mond Ruwe tong.

Author:
Chantalletje
Posted:
vr, 01/20/2006 - 19:17
Wie o Wie kan mij antwoord geven ?

Heb al een tijdje last van een droge mond en ruwe tong.

Ben al bij de huisarts geweest maar die kan niks bijzonder zien !

Ik heb het sinds een week......

Ik ben wel 1 November bij de kaakchirurg geweest voor me linker onder verstandskies te trekken.

Wel veel gespoeld met mondwater !! (chloorexidine,corsodyl,waterstofperoxide)

Maar kan ik daar nu pas last van krijgen ??

kan het Vitaminegebrek zijn ??

De ene dag is het erger dan de andere dag...

Of kan ik gel kopen om het speeksel aan te vullen ??

Wie kan mij wat informatie verschaffen ??

Hartelijk dank alvast !!

XXXX Chantal
carabelli

Een droge mond heeft vaak een oorzaak, maar de oorzaak is niet altijd makkelijk te achterhalen.

Ben je begonnen met het gebruik van (nieuwe) medicijnen, sommige medicijnen kunnen voor een verminderde speekselproductie zorgen.
Ook stress en spanning kunnen voor (een tijdelijk) verminderde speekselproductie zorgen.Wellicht is er onlangs iets anders gebeurt dat de klachten kan verklaren.

Overigens dat de huisarts niets kan zien kan heel goed, de mond kan er prima vochtig uitzien terwijl de patient toch een droge mond ervaart (andersom komt ook wel eens voor, dat het er toch droog uitziet, maar de patient dit niet zo ervaart).

Er zijn wel producten op de markt om een evt. speekseltekort aan te vullen of te verzachten, maar deze moet je pas gaan gebruiken als het probleem blijvend is. Wat voor jou wellicht een optie is is af en toe een kauwgumpje nemen, kauwen stimuleert de speekselproductie en vermindert daarmee de klachten.

Ik hoop dat dit antwoord je wellicht op een spoor naar een oorzaak zet, mocht je meer vragen hebben stel ze dan gerust.

Met vriendelijke groet
za, 01/21/2006 - 13:28 Permalink