Hallo,
Gistermorgen heb ik voor de tweede keer 2 verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg. De verdoving is inmiddels uitgewerkt, echter mijn gevoel in linkerdeel van onderlip en kin is nog steeds compleet verdwenen.
Ik las dat dit vaker voor kan komen, doordat de zenuw beschadigd kan zijn door de behandeling. Maar ik maak me ontzettend zorgen (kan er zelfs niet van slapen) dat het misschien wel blijvend is. En dat zou behoorlijk wat narigheid betekenen, want ik lach dan als een soort Andre van Duin, met scheve mond...
Hoe groot is de kans dat ik nooit meer gevoel zal terugkrijgen in lip en kin???
Groetjes,
Bezorgd meisje :roll:
Gistermorgen heb ik voor de tweede keer 2 verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg. De verdoving is inmiddels uitgewerkt, echter mijn gevoel in linkerdeel van onderlip en kin is nog steeds compleet verdwenen.
Ik las dat dit vaker voor kan komen, doordat de zenuw beschadigd kan zijn door de behandeling. Maar ik maak me ontzettend zorgen (kan er zelfs niet van slapen) dat het misschien wel blijvend is. En dat zou behoorlijk wat narigheid betekenen, want ik lach dan als een soort Andre van Duin, met scheve mond...
Hoe groot is de kans dat ik nooit meer gevoel zal terugkrijgen in lip en kin???
Groetjes,
Bezorgd meisje :roll:
De zenuw is in jouw geval niet volledig doorgesneden oid., waarschijnlijk zijn er bij de extractie of bij de verdoving toch een paar vezeltjes beschadigd, de kans op genezing is in zo'n geval natuurlijk een stuk groter dan wanneer de hele zenuw beschadigd is.
Maar, zoals je waarschijnlijk ook al in de andere postings over dit onderwerp hebt gelezen, het enige dat je op dit moment kan doen is afwachten hoe het een en ander zich zal ontwikkelen. Maar om je nu al allerlei doemscenario's in het hoofd te halen, daar is het nu nog te vroeg voor, zoals gezegd genezing kan een paar maanden duren.
Met vriendelijke groet