verstands kies laten wegsnijden....

Author:
eva1986
Posted:
ma, 12/12/2005 - 14:48
hoi iedereen...

ik zit met een probleem, mijn verstandskies moet eruit... hij moet gesneden worden want hij komt niet echt door... maar nu heb ik een afspraak voor de 22e december... je voelt m al... KERST!!! ik heb maar een week vrij van mn werk en wil niet heel de week toekijken hoe iedereen geniet van lekker eten en drinken. Nu hoor ik verschillende verhalen over de nasleep van zo'n ingreep. Ik vraag me dus af of iemand me kan vertellen (uit ervaring of een beroeps :D) of ik er verstandig aan doe om de afspraak door te laten gaan. Anders verzet ik hem vandaag nog! ik hoop dat iemand iets weet of nuttige tips heeft.

groetjes eva

oja... de pijn is op dit moment wel te doen, dus uitstellen is wel een optie
Cern

Ik heb anderhalve week mijn linkerverstandkiezen latentrekken. Linksboven is getrokken en linksonder is weggesneden. Van de kies die is weggesneden heb ik nu nog steeds erg veel last, nog steeds slik ik pijnstillers en heb na 1 week pas weer vast kunnen eten.

Nu zijn er bij mij een aantal dingen fout gegaan die de wondgenezing niet ten goede zijn gekomen, maar dit betekent niet dat zoeits bij jou zal gebeuren. Maar 22 dec. ligt erg dicht bij kerst en aangezien ze bij jou ook gaan snijden zal je waarschijnlijk niet volledig mee kunnen genieten van het kerstdiner.

Uit mijn ervaring kan ik dus zeggen dat je die afspraak het beste kan verzetten, maar ik heb dan ook alleen een slechte ervaring meegemaakt :-?
di, 12/13/2005 - 23:05 Permalink
Lizzie

Ik heb gisteren de onderste laten snijden, krijg mijn mond dus echt bijna niet open. Heb een paar happen boerenkool naar binnen kunnen werken, kleine hapjes, maar verder krijg ik weinig weg.
Geen idee hoeveel dagen dat gaat duren, maar twee dagen voor kerst is wel krapjes, niet?
Van de andere kant... ik zag er zo tegenop dat het me ook niet had uitgemaakt als het op eerste kerstdag had gemoeten. Dan zou ik er maar vanaf zijn!
wo, 12/14/2005 - 10:12 Permalink
eva1986

bedankt...

ik heb de afspraak toch maar verzet naar 4 januari... kan ik in ieder geval met kerst en oud&nieuw lekker genieten...

groetjes,
eva
wo, 12/14/2005 - 11:29 Permalink
oliekoeler

En hoe gaat het er nu mee
Ik heb ze bijna 9 jaar geleden links onder en rechts onder laten wegsnijden.
Ik zit hier zo af en toe wat te lezen.
Vindt dit niet echt leuk voor jullie allen en zeker niet zo voor de kerst.
Het is al een aantal weken geleden maar toch ik leef helemaal mee.
Keek er zo tegenop ik ben bij huisarts kalmerende pillen gaan halen die van tevoren ingenomen.
Mocht toch niet terug rijden werd gezegt.
Degene die meereed kon dan ook wel heen rijden.
Is me beide keren ontzettend meegevallen.
Bij de eerste kon ik een week lang niet goed eten omdat mijn mond niet ver open ging. En dat was nog wel de makkelijkste die lag er zo uit.
Bij de tweede zat er een enorme weerhaak aan en ging er heel moeilijk uit.
Maar de dag erna had ik zo'n zin in een borrelnootje 's avonds en ik heb ze gegeten.
Welliswaar aan de goede kant niet aan de kant waar ie weggehaald was.
En daar kon ik zo alles weer mee eten.
Het was echt heel verschillend.
Ook heb ik niet veel pijnstillers nodig gehad.
Ze hadden me wel geadviseerd nog voor de verdoving uitgewerkt was een pijnstiller in te nemen dat heb ik gedaan maar alles viel beide keren reuze mee dus.
Laat effe weten hoe het gegaan is.

Tineke
do, 01/26/2006 - 02:40 Permalink