nog steeds pijn aan wond/wang 4 dagen na apex...:-(

Author:
debbyjane78
Posted:
do, 01/26/2006 - 11:22
Hallo,

Ik heb maandag een apexbehandeling gehad, maar nu is het donderdag en de wond is nog steeds erg pijnlijk! Continu een zeurende pijn..soms wat heftiger en dan weer wat minder. Praten is niet prettig, en als ik met mijn tong over de wond ga is dat nog steeds pijnlijk..ook heb ik nog het gevoel dat ik een soort van watten in mijn wang heb zitten, het voelt een soort van stijf aan. Lopen en bukken is ook pijnlijk. Is dat normaal? De dikte van mijn wang is al wel een stuk afgenomen. Zelf zou je denken dat de pijn dan toch ook wel moet afnemen na een paar dagen, maar dat is nog niet het geval...met de pijn in mijn kies gaat het tot nu toe wel beter, af en toe zeurt het nog iets maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

Is hier iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?
Ik hoop echt op een reactie....ik ben behoorlijk bang geworden door nare ervaringen/behandelingen en ben zo bang dat dit niet goed is en dat ik wéér terug moet....... :smt022 Ik durf geen eens de assistente te bellen...bang voor haar reactie..) :-?
Wie oh wie kan mij een advies/antwoord geven??? Misschien dat het me gerust stelt...?

Ik wacht jullie reacties af....

Groetjes Debby :smt083
Merisse

Ben geen deskundige maar ik denk wel dat het normaal is hoor. Bij mij is het nu 10 dagen geleden dat dit gedaan is (tegelijkertijd nog meer dingen gedaan) en ik heb nog steeds last. Ik was afgelopen maandag op controle bij de kaakchirurg en die zei dat het er allemaal goed uitzag en normaal was. Gewoon even bellen, ik denk dat ze je geruststellen.
do, 01/26/2006 - 12:24 Permalink
debbyjane78

Bedankt voor je reactie! :)

ik hoop echt dat het normaal is....wat ik wel raar vind is dat de pijn juist vandaag op z'n ergst is..
denk dat ik toch maar je advies opvolg en ga bellen.... :roll:

oja..dus jij moest een week na de behandeling terug komen voor controle? ik dacht dat de chirurg ook zoiets tegen mij zei..maar doordat ik zo'n pijn had van de behandeling drong niet goed door wat hij zei..dus was ik direct naar huis gegaan en vergeten een afspraak te maken..nu had ik gister gebeld om alsnog een afspraak te maken maar volgens de assistent hoeft het pas volgende maand??!

groetjes Debby!
do, 01/26/2006 - 12:43 Permalink
carabelli

Van een apexresectie kun je zeker wel een week behoorlijk last houden, de door jou beschreven klachten komen normaal over en zijn geen reden tot ongerustheid.

Soms wordt er bij een apexresectie een drain aangebracht (rubber slangetje) voor het afvoeren van wondvocht, deze moet wel na een week verwijderd worden, voor het overige is een controle na een maand normaal.

Na de eerste week moeten de klachten wel wat afgenomen zijn en verder afnemen, gebeurt dit niet, dan kun je nog eens contact opnemen met de kaakchirurg.

Met vriendelijke groet
do, 01/26/2006 - 12:59 Permalink
debbyjane78

heb toch net nog maar even voor de zekerheid met de assistente gebeld, zij zal het gaan overleggen met de kaakchirurg en belt mij later terug..

maar heel erg bedankt voor uw reactie!! ik hoop idd dat het mee valt...

groetjes!
do, 01/26/2006 - 13:22 Permalink
debbyjane78

daar ben ik weer even, ik ben terug gebeld en moet toch even een kuurtje ophalen. volgend de assistent zal de pijn daar ook minder van worden, dus ik hoop het maar!

groetjes!
do, 01/26/2006 - 15:00 Permalink