tand brokkelt af

Author:
bert_vda
Posted:
do, 01/26/2006 - 14:40
Hey allemaal,

na wat zoeken op google bleek dit forum de beste oplossing voor mijn vraag..

Ik ga op jaarlijks onderzoek bij de tandarts, nu is het ongeveer al 14maanden geleden, en mijn 2 achterste kiezen (bovenaan-aan beide zijde) brokkelen af.

Ik heb er totaal geen last van eigelijk, enkel natuurlijk zit ik met de vraag of dit wel normaal is?? Binnenkort moet ik weer op onderzoek, maar graag had ik al geweten wat het probleem hiervan kan zijn?

Bij alle andere kiezen heb ik geen problemen, enkel de achterste kies aan beide kanten bovenaan..

Hartelijk dank alvast
Lieneke

Misschien is de manier waarop jouw tanden en kiezen op elkaar bijten niet ideaal. Misschien dat je steeds op deze kiezen bijt waardoor ze afslijten.
Verder kan het zijn dat deze kiezen brosser zijn dan andere kiezen/tanden. Bijvoorbeeld doordat er een wortelkanaal op gedaan is.
za, 01/28/2006 - 21:00 Permalink
bert_vda

zeer eigenaardig,

één van achterste tanden is nu volledig afgebroken.. Ik voel enkel nog een kleine hoeveelheid tand boven het tandvlees uitsteken...

De 2 tanden voor mijn beide tanden die afbrokkelen, krijgen nu ook al een zwarte kleur ???

Ik onderhoud mijn tanden nochtans goed, aan wat zou dit toch kunnen liggen...

Ik zit momenteel in mijn proefperiode dus kan ik absoluut niet naar de tandarts, ik ga proberen om deze vrijdag te gaan..
ma, 01/30/2006 - 00:29 Permalink
*Nicole*

zou toch maar zo snel mogelijk naar de tandarts gaan, proefperiode of niet. Je gezondheid gaat toch voor lijkt me...??
ma, 01/30/2006 - 08:43 Permalink
Lieneke

We kunnen echt niet vanaf hier zien wat er nou precies aan de hand is en wat de oplossing er voor is. Duidelijk moge zijn dat je een afspraak moet maken.
ma, 01/30/2006 - 21:43 Permalink