Zo, heb 2 verstandskiezen laten trekken (4 dagen geleden). Behandeling opzich viel mee, hoewel ik wel echt de hele stoel nat lag te zweten van de spanning. Niets gevoeld. Nu is het aan het genezen (hoop ik). Die ene was al door, voel ik niets meer van. Daar doe ik het voor!
De andere is eruit gesneden / geboord. De eerste ochtend na de behandeling probeerde ik zachtjes met een gaasje te deppen om te kijken of er nog bloed zat (het had van 11 tot 4 's nachts steeds wat gebloed). Schrik, komt er een stukje hechting uit. Nu had ik 's nachts op een gaasje gebeten (dat moest) tegen het bloeden dus daar komt het denk ik van. Volgens het ziekenhuis no problem. Inderdaad heeft het niet meer gebloed. Ik heb wel pijn, vooral bij het mondspoelen.
Maar ik houd wat vragen:
1. Is het wel normaal om steeds pijnstillers te moeten slikken? Hoeveel dagen is dat ongeveer nodig en wanneer is het echt niet meer normaal?
2. Ik zie echt een open wond (een SNEE), is dat wel de bedoeling, is het dan wel goed gehecht?
3. Ik spoel met chloorhexidine, maar dit doet erg zeer (kloppend). Is dat normaal?
4. Is het geen prutschirurg als er een stuk hechting zomaar uitkomt?
Alvast bedankt!
De andere is eruit gesneden / geboord. De eerste ochtend na de behandeling probeerde ik zachtjes met een gaasje te deppen om te kijken of er nog bloed zat (het had van 11 tot 4 's nachts steeds wat gebloed). Schrik, komt er een stukje hechting uit. Nu had ik 's nachts op een gaasje gebeten (dat moest) tegen het bloeden dus daar komt het denk ik van. Volgens het ziekenhuis no problem. Inderdaad heeft het niet meer gebloed. Ik heb wel pijn, vooral bij het mondspoelen.
Maar ik houd wat vragen:
1. Is het wel normaal om steeds pijnstillers te moeten slikken? Hoeveel dagen is dat ongeveer nodig en wanneer is het echt niet meer normaal?
2. Ik zie echt een open wond (een SNEE), is dat wel de bedoeling, is het dan wel goed gehecht?
3. Ik spoel met chloorhexidine, maar dit doet erg zeer (kloppend). Is dat normaal?
4. Is het geen prutschirurg als er een stuk hechting zomaar uitkomt?
Alvast bedankt!
Van de snijders/boorders veel last gehad, in de vorm van napijn, stijfheid (mond niet ver open kunnen doen) en beursheid. De laatsten vielen wel mee, een week geleden eruit gehaald, vanmorgen nog brufen geslikt ('s nachts woel ik en dan is het gevoeliger) en toen ik vanmiddag een vriendin feliciteerde, stootte ze er per ongeluk tegen. Ik dacht dat ik door de grond zakte.
Toch zag het er vanmorgen bij de controle prima uit.
Die napijn hoort er vooral bij snijden en boren dus echt bij. Boven zijn ze gewoon getrokken, daar heb ik geen last van.
Ik heb aan beide kanten open wonden, die niet gehecht zijn. Er heeft een week een gaas ingezeten met antibiotica wat vreselijk smaakte en waar ik veel last van had. Dat gaas zwelt namelijk steeds meer op, of de wond sluit zich al een beetje, er kwam grote druk op te staan. Afgelopen zaterdag heb ik het er zelf uitgehaald, na de huisartsenpost gebeld te hebben of dat kwaad kon.
Heb geen spoelinstructies gehad met chloor hexidine, mag nu alleen 1x per dag aan verse kant en 1x per twee dagen bij oude kant de openingen uitspoelen met lauw water.
De hecting weet ik niet, daar ik die niet gehad heb.
Voor de rest... de vorige keer heb ik twee weken pijnstillers moeten slikken, maar daar was de kies helemaal uit het bot geboord. Daar heb ik echt van gelust. Deze keer ging het iets makkelijker en valt de pijn mee. Toch slik ik ook nu nog pijnstillers, met name 's morgen dus. Heb een beroep waarbij ik veel moet praten, anders begeeft mijn kaak het halverwege de dag.
Sterkte ermee!