wat geruststelling nodig...

Author:
Carla21
Posted:
ma, 01/30/2006 - 16:11
Het is misschien belachelijk dat ik hier een topic voor open maar ik moet morgen naar de tandarts om 2 gaatjes in 1 kies te laten vullen. Ik ben echt doodsbang en dan vooral voor de verdoving. De laatste keer deden die prikken echt zo'n pijn en ik weet niet waarom. Nu heb ik gisteren met mn stomme kop hier vanalles over verdovingen liggen opzoeken en dan kom ik berichten tegen van mensen bij wie de verdoving verkeerd is gezet en het in de bloedbaan terecht kwam :o wat dus weer voor hartproblemen zorgde. Nu ben ik dus nog banger.
Hoe kom ik hier nou doorheen?
femm

Lastig hoor, maar wel heel herkenbaar

ga op de grond zitten, zet een lekker muziekje op en concentreer je volledig en alleen op je ademhaling.. je zult er vooral rustiger van worden..

Ook moet je het voor jezelf wel relatieveren.. het is een forum voor vragen over de tandarts..meestal zijn dat dingen die niet helemaal zo zijn gegaan zoals het behoort.. de goede verhalen hoor je veeeeel minder..denk eens na hoeveel mensen er wel geboord zijn.. en hoeveel verhalen je erover hebt gelezen.. bovendien is het met een half uurtje afgelopen en wat is dat nou..bedenk iets leuks wat je gaat doen achteraf..denk je daar aan.. neem een muziekje mee naar de tandarts..

tot slot vertel je tandarts dat je bang bent. dan kan hij er rekening mee houden..

succes en kom op he..
ma, 01/30/2006 - 16:18 Permalink
joek

Carla, realiseer je wel dat het merendeel van de mensen helemaal geen problemen heeft. Alleen de mensen met problemen zie je hier namelijk.
Bijna altijd gaat een verdoving goed: je kunt de ta vragen wat langzamer de vloeistof in te spuiten. Dat is dan in elke geval al minder pijnlijk.
En hartproblemen, ach joh, dat is echt een uitzondering. Nou, die hebben anderen al gehad, dus krijg jij het niet meer! :smt002
Wat ik hier schrijf weet je natuurlijk allemaal al, maar het helpt als een ander je het nog eens vertelt!
Ik heb al zoveel gaatjes gehad en dus ook zoveel verdovingen, kiezen en wkb's en al. En ik heb nog nooit problemen gehad.
Dus morgen een beetje vertrouwen hebben en laat even weten hoe het gegaan is.
Groetjes,
Joke
ma, 01/30/2006 - 16:18 Permalink
Carla21

Pff ja ik ben net terug godzijdank.
Ik ging de spreekkamer in en de tandarts zei al: enne in paniek? Ik zei: "ja nogal" ben erg bang voor de verdoving.
Nou en toen stelde hij me een beetje gerust en zei dat ik mn mond niet geheel open moest doen dan zou het het makkelijkst gaan. De naald ging erin en ik zat steeds te wachten op het moment dat het echt pijn zou gaan doen maar dat moment kwam gelukkig niet! Wel duurde het voor mijn gevoel erg lang voordat de spuit weer uit mn mond ging. maar pijn deed het niet. Toen moest ik weer de wachtkamer in en daar moest ik een beetje huilen :oops: van de spanning, gelukkig zat er behalve mijn vriend niemand.
Na 10 minuten moest ik weer naar binnen om te boren maar dat vind ik niet zo erg. Het duurde alleen wederom voor mijn gevoel erg lang terwijl het niet langer dan 10 minuten geduurd kan hebben. Het enige vervelende vond ik een bepaalde boor, die drilde zo hard dat ik er een duizelig gevoel van in mn hoofd kreeg.
De verdoving is inmiddels aan het uitwerken (eerst was mn keel ook gedeeltelijk verdoofd) en het enigste waar ik nog een beetje bang voor ben is na-pijn maar dat heb ik nog nooit eerder gehad dus dat zal ook wel los lopen.
Al met al is het me 100% meegevallen! Al schaam ik me achteraf wel een beetje ervoor dat ik mn angst zo heb laten zien :oops:
di, 01/31/2006 - 15:27 Permalink
joek

Carla, je moet je echt niet schamen!
Ik ben zo bang geweest dat ik aan de pillen ben gegaan, bijna in tandartsvingers heb gebeten, in huilen ben uitgebarsten etc.
De angst is bij mij na een periode van veel problemen, gelukkig verbeterd.
Ik ben toevallig afgelopen vrijdag geweest en GEEN GAATJES!!!
Ben nog steeds heel blij.
Ik begrijp je angst zooooo goed en iedereen hier op dit forum.
Dus gelukkig viel het mee.
Welterusten alvast.

Groetjes,
Joke
di, 01/31/2006 - 18:51 Permalink
Carla21

O mijn god volgens mij heb ik te vroeg gejuicht. Ik verrek momenteel van de pijn, gaatjes zijn links boven uitgeboort en ik heb nu in zowat mn hele linkerkant pijn, vooral onder, vreemd genoeg. Dit is echt de ergste pijn die ik ooit in mn mond heb gehad, ik hoop maar dat het morgen weg is en anders dat ik meteen terecht kan want dit trek ik niet. :cry:
di, 01/31/2006 - 23:52 Permalink
joek

Hoe is het nu?
Ik heb ook wel eens erge kiespijn gehad, hoor. Na het boren.
DUs misschien valt het wel mee?

Groetjes,
Joke
wo, 02/01/2006 - 16:32 Permalink
Carla21

Tis nu gelukkig over (klopt af) T was waarschijnlijk dus gewoon wat napijn. Wel vreemd dat de pijn vooral onder zat terwijl ik boven de gaatjes had :smt102
wo, 02/01/2006 - 22:11 Permalink