napijn?

Author:
nina 5
Posted:
zo, 01/22/2006 - 21:39
hallo
ik heb 4 weken geleden een begin van een wkb gehad en de tandarts zag op fotoos dat ik een ontsteking aan me wortelpunt had die doorging naar me kaak.hoefde me geen zorgen te maken.kreeg een ab-kuurtje mee wat voor mjin gevoel niet veel hielp,maar ik hield ook nog last van warm en koud prikkels,terwijl me zenuwen eruit gehaald waren(links boven kleine kies)heb het wel gezegd tegen tandarts maar die zei dat als die alles definitief had gevuld dat dat weg zou zijn.niet dus.de pijn van de kies is zo goed als weg, alleen krijg ik af en toe wat steken in me jukbeen,vooral als het erg koud is buiten.me tandvlees is wel iets geirriteerd daar maar kan ik daardoor door kou en warmte weer een zeurende pijn krijgen?of is het een kwestie van afwachten.het is allemaal wel te verhelpen met een paracetemol,dus het is geen heftige pijn.
ik hoop op een reactie. groetjes
de digitale tandarts

Het resultaat van een kanaalbehandeling is pas goed te beoordelen na drie tot zes maanden (soms ook langer), even afwachten nog!
zo, 01/22/2006 - 22:41 Permalink
Tesoro

Na een maand onverklaarbare hoofdpijn te hebben gehad aan 1 kant van mijn hoofd (vlakbij mijn oor) en ibuprofen te hebben geslikt blijkt na een bezoek aan de tandarts dat door een lekkende vulling mijn pulpa was aangetast. Hierdoor een wortelkanaalbehandeling mogen ondergaan. Zag er erg tegen op maar was wel blij dat er in ieder geval een oorzaak gevonden leek te zijn voor die gemene hoofdpijn.

Na de 1e behandeling bij de tandarts bleef ik na 3-4 dagen pijn houden waarop de tandarts besloot de noodvulling er uit te halen en de boel open te laten om de druk er af te halen. Ging niet echt lekker met eten en zo maar de pijn was minder. Maar na een week toch weer die pijn. Daarop kreeg ik nog een behandeling (gisteren) waar weer een kanaal onder handen werd genomen. Dit keer lag ik echt een paar keer krom in de stoel toen de TA mijn zenuw aanraakte.

Direct na de behandeling (gisteren dus) had ik nog pijn maar paar uurtjes (en een ibuprofen) later leek alles als sneeuw voor de zon verdwenen. Voelde me opgelucht en lekker. Maar sinds vanochtend toch weer vrij hevige pijn en nu denk ik echt de zenuw te voelen, het is namelijk in iets lichtere mate dezelfde pijn als tijdens de behandeling gisteren toen de tandarts de zenuw aanraakte. De pijn lijkt ook uit te stralen naar "buurtandjes" en kaak.

Mijn vragen:

* Is het nog te vroeg om te vermoeden dat er een ontsteking is of nog een kanaaltje ? Hoe lang kan de napijn duren ?

* De pijn is vrijwel constant aanwezig, maar is heftig als ik op de tand druk. Kan dit duiden op een wortelpuntontsteking ?

Ben er misschien wat snel bij, maar na de 1e behandeling was de pijn nog te dragen, maar dit is heel andere pijn. Echt zenuwpijn. Ben bang voor ontsteking en verdere bezoekjes.

Gaarne reactie

Bedankt
wo, 02/01/2006 - 14:39 Permalink