terugtrekkend tandvlees

Author:
angebleu
Posted:
wo, 02/01/2006 - 17:00
Ik ben recent naar de tandarts geweest en deze maakte mij er op attent dat ik last had van terugtrekkend tandvlees. :cry: Waarschijnlijk is dit het gevolg van het feit dat ik te hard poets(te), omdat ik nogal bang ben om gaatjes te krijgen. Nu heb ik geprobeerd om zachter te poetsen en heb ik mijn gewone tandenborstel vervangen door een exemplaar van Sensodyne en gebruik ik Sensodyne tandpasta + mondwater. Nu is het gekke dat mijn tandvlees er niet beter uit gaat zien, het lijkt eerder erger te worden. Ook heb ik nu last van een pijnlijke plekje achter een van mijn voortanden waar mijn tandvlees op iets hards lijkt te zitten? Komt dit omdat ik nu niet goed poets? En hoe moet ik dat dan oplossen? Ook hoorde ik van iemand dat het voor je tandvlees beter is om met een electrische borstel te poetsen, is dit waar? En zou ik eventueel gebaad zijn met een bezoek aan de mondhygienist (en wat kost een consult daar ongeveer)?

Veel vragen, maar misschien heeft iemand de antwoorden.

Alvast bedankt!
Lieneke

Je kan inderdaad beter even naar de mondhygienist gaan. Hoeveel een bezoekje kost...dat ligt er maar net aan wat er gedaan wordt. Een vrijgevestige mondhygienist rekent tegenwoordig ongeveer 90 a 100 euro per uur. Een mondhygienist in loondienst rekent niet in uren maar in behandelingen.
wo, 02/01/2006 - 17:23 Permalink
Lieneke

O sorry, was inderdaad vakjargon!
Een vrijgevestigde zit in een pand zonder tandarts (dus geen tandartspraktijk, tenzij hij/zij er een kamer huurt). Hier heb je tot juli nog een doorverwijzing voor nodig.
Een mh in loondienst zit in een tandartspraktijk.
wo, 02/01/2006 - 17:29 Permalink
angebleu

Okay, dan heb ik dus een probleempje. Ik woon namelijk in Belgie sinds kort en hier kennen ze geen mondhygienist. Ik heb dus geen Nederlandse tandarts die mij kan verwijzen en kan bijgevolg dus niet bij een vrijgevestigde mondhygienist terecht?
wo, 02/01/2006 - 17:32 Permalink