Kies laten ontzenuwen

Author:
benisio
Posted:
di, 02/07/2006 - 22:59
Hallo Iedereen,
ik ben juist en ik heb me speciaal geregistreerd om meer te weten van mijn pijn die ik heb.

ik belde vorige week dinsdag naar mijn tandarts voor een afspraak te maken voor een nazicht en ik mocht vrijdag om half 3 langstkomen.
Maar toen die avond liep het mis, ik was mijn lievelingseten aan het binnensprokkelen en opeens kreeg ik een verschrikkelende tandpijn vn jewelste.
de volgende dag belde ik naar mijn tandarts om vroeger te komen.
Hij weigerde mij omdat hij volzat , en dat dan nog dat ik de muren oploop.
Schandalig vond ik het.
Dus ik probeerde het vol te houden tot vrijdag.
Elke dag ebuprofen 400mgr innemen en dat hielp niet, erg genoeg dacht ik van ik ga me van de kaart drinken en dat hielp maar de dag erna werd het nog erger.
Vrijdagmorgend werd ik wakker met helse pijn : ik wenste dat ik dood was, ik kon het gewoon niet meer aan.
Ik ben dan naar het ziekenhuis gereden en heb t uitgelegd hoe de situatie was.
Een dokter heeft me ingespoten met Voltare en gaf me 2 dafalgan's mee ( codeine).
Het heeft een klein beetje geholpen maar ik belde naar m'n tandarts en dreigde dat hij me moet helpen en toch zei hij neen.
Schandalig schandalig,...zucht.

Mijn moeder gaf me haar nummer door van tandarts, ik mocht direct komen.hij schuifde mij voor de andere patienten.

Dus hij begon...
hij begon vlug in mijn mond te rammelen met een stok en hij gaf op elke tand een tik om te weten waar t pijn deed.
en uiteindelijk was het de achterste bovenste rij.
Hij begon mij direct te verdoven en ik was totaal uitgeput; ik dacht eindelijk rust...

Hij ontzenuwde mijn tand, t deed een beetje pijn.
maar ik wist niet dat hij daar mee bezig was, hij vertelde me dat nadien.
Dus zaterdag was ik dolgelukkig dat ik van de pijn vanaf was.
Maar dat liedje duurde niet lang...
Zondag kreeg ik terug pijn maar niet de langdurige reactie.
Maandag werd t weer beter en sinds vandaag moet ik weer 4x 600mgr ibuprofen nemen want anders houd ik t weer niet uit.

Ik belde naar mijn tandarts en vertelde dat ik pijn had, hij vertelde me dat ik moet afwachten.
Meer van antwoord kreeg ik niet.
Wat zou dat kunnen zijn?
Is het ontstoken?is het een grote wonde in mijn tand om dat te laten ontzenuwen???

Groetjes Ben
Geke

Het lijkt erop dat je een acute pulpitis hebt gehad, dat is een acute zenuwontsteking. Dit wordt vaak veroorzaakt door bijvoorbeeld een gaatje wat te diep geworden is en te dicht bij de zenuw is gekomen. Hierdoor komen er bacterien bij de zenuw en gaat deze ontsteken. Dit is vaak erg stekende pijn, waardoor je niet goed kunt slapen, ook erger bij koud.. Als de pijn echt lang aanhoudt is de zenuw onherstelbaar beschadigd en is een wortelkanaalbehandeling eigenlijk de enige oplossing. Dit is dat de zenuw eruit gehaald wordt en de kanaaltjes schoongevijld worden met kleine vijltjes en vervolgens gevuld worden. Na deze behandeling is de pijn vaak weg, maar in de meeste gevallen kun je nog wel wat napijn ervaren, doordat er toch het een en ander gebeurd is in je kies, dat moet vaak nog een beetje genezen. Als het allemaal goed gaat wordt dat geleidelijk minder en heb je er straks geen last meer van.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog meer vragen hebben kun je het altijd laten weten.

:smt006 Geke
wo, 02/08/2006 - 11:56 Permalink