Binnen 5 dagen heb ik vier wortelkanaalbehandeling ondergaan. Gisteravond ben ik wederom bij de tandarts geweest omdat de pijn ondragelijk was en niet meer onderdrukt kon worden met Ibuprofen. Gedurende vijf dagen een zware antibiotica-kuur gebruikt. Op de rontgenfoto's van gisteren bleek in een kies nog een vierde wortelkanaal te zitten: deze was dermate ontstoken, dat verdoving niet echt meer hielp. Het kanaal is toch schoongemaakt ... Van de andere twee kiezen is er 1 opengemaakt: de kies is schoon, maar de ontsteking in de kaak is duidelijk zichtbaar. Vandaag begint te pijn weer op te spelen ... De tandarts weet niet meer 'what to do'. Heb een verwijsbrief voor de kaakchirurg meegekregen, maar word niet vrolijk van de berichten die ik op dit forum lees. Vraag me zeer af hoe het mogelijk is dat vier kiezen (twee boven, twee beneden) tegelijk gaan ontsteken.
Vooralsnog zijn de kiezen die gisteren geopend zijn, open gelaten, m.a.w. er zijn geen noodvullingen gezet om de onsteking/druk te ruimte te geven.
Zijn er mensen die hierin iets herkennen en iets kunnen vertellen over hun ervaringen/tips.
Meike
Vooralsnog zijn de kiezen die gisteren geopend zijn, open gelaten, m.a.w. er zijn geen noodvullingen gezet om de onsteking/druk te ruimte te geven.
Zijn er mensen die hierin iets herkennen en iets kunnen vertellen over hun ervaringen/tips.
Meike
Meike
Kan me, behalve het vervangen van de amalgaan-vullingen, geen andere problemen voorstellen.
Word nu alleen wel een beetje moedeloos van de pijn ..
Vermindering van de weerstand: dat zou zich toch ook op andere fronten moeten uiten? Ik voel me fysiek verder prima.
Overigens heb ik een aantal (4) jaren geleden in het ziekenhuis gelegen met allerlei onverklaarbare ontstekingen in mijn lichaam. Hiervoor hebben ze nooit een oorzaak kunnen vinden. Deep down ben ik een beetje bang dat er iets niet goed is.
Meike
Inmiddels zijn dus de twee achterste kiezen onder behandeld en drie achterste kiezen in de bovenkant (allen aan de linkerkant)
Zijn er mensen met tips over een oorzaak??