Tanden slijpen

Author:
Lizzie
Posted:
do, 02/09/2006 - 16:23
Met de zoekfunctie vond ik eigenlijk alleen maar het échte slijpwerk, voor kronen bijvoorbeeld.
Maar om alle tanden in mijn bovenkaak mooi passend te krijgen( met beugel) , willen ze tussen vijf tanden (vier tussenruimtes dus) elk een halve mm wegslijpen, om zo in totaal 2 mm meer ruimte te krijgen.

Volgens zeggen slijpen ze niet door de glazuurlaag heen (zou immers tandbederf in de hand werken) en valt het allemaal reuze mee.

Graag zou ik weten van iemand hoe dat in zijn werk gaat. Doet het zeer of is het vervelend?

Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk en ook niet gelezen!
joek

Ik heb een frame waarvoor een aantal kiezen wat zijn afgeslepen.
Het is dus niet hetzelfde, maar volgens mij vergelijkbaar.

Nee, het doet geen zeer. Ik zat tijdens het slijpen te wachten op de pijn (net als bij een gaatje boren!), maar die kwam dus niet.

Groetjes,
Joke
do, 02/09/2006 - 18:03 Permalink
fransaki

Is strippen, wordt of met een schuurstrip gedaan, of met een heel dun boortjes wordt wat materiaal tussen de tanden of kiezen weggenomen waar gewenst. Indien met beleid gedaan kan dit geen kwaad. Als er meer ruimte nodig is komt extractie in beeld.
za, 02/11/2006 - 10:15 Permalink
Lizzie

Hoeft echt maar een milimeter of 2 te zijn volgens hem.
Dan is extractie een te heftige ingreep, vooral omdat al mijn (nog prima in orde zijnde) tanden dan nog verder naar binnen worden getrokken (in die openingen waar die kiezen zaten) en dan valt mijn mond te veel naar binnen, omdat ik al zo'n kleine kaak heb.

Klinkt voor mij heel logisch zoals hij het uitlegde, maar misschien dat een ander het je reinste onzin vindt! :smt002

Ik zal een zoeken op strippen... kan ik er maar beter de toevoeging "tanden" bij geven... weet anders niet wat ik allemaal op mijn scherm krijg.
:smt003
za, 02/11/2006 - 13:38 Permalink