Hoi allemaal,
Ik had sinds mijn 16e (ben nu 24) een composiet laagje over mijn voortand, omdat deze iets naar achter stond (wel in een rechte lijn zeg maar, dus niet scheef). Vier jaar geleden kwam mijn (inmiddels nieuwe) tandarts met het idee deze te vervangen door een porseleinen facing, omdat dit er natuurlijker uit zou zien en minder kleurverschil zou optreden (waar ik me inderdaad aan ergerde). Zo gezegd zo gedaan. En ik moet zeggen het resultaat was best mooi! Nu, vier jaar later, is er weer wat kleurverschil. Dit is echter zo minimaal, dat niemand om me heen t ziet. Ik stoor me er alleen wel aan, dus wil er iets aan laten doen.
Ik ben daarom naar het Amsterdams Centrum voor Cosmetische Tandheelkunde geweest. De meneer die me daar te woord heeft gestaan, vroeg zich meteen af waarom ik nooit een beugel heb genomen. En ik vraag me dat nu ook af!!!! Ik ben door mijn tandarts nooit geïnformeerd over het bijslijpen van mijn tand voor het plaatsen van die facing en de mogelijkheid van een beugel is ook nooit besproken. Nu heb ik geen keuze meer, dat vind ik echt heel jammer en daar ben ik eigenlijk ook best wel een beetje boos om.
Maar goed, nu ben ik dus aan het nadenken over toch nieuwe facing. En heb een paar vraagjes en zou het heel fijn vinden als iemand mij daar antwoord op kan geven!
- Heeft iemand ervaring met het Amsterdams Centrum voor Cosmetische Tandheelkunde?
- En misschien ook ervaringen met het “Oral Design Center Holland�
- Hoe gaat het in zijn werk als mijn oude facing eraf wordt gehaald? Wordt er dan nog meer tand weggeslepen?
- Een beugel is dus écht niet meer mogelijk?
Overigens ben ik op zich erg tevreden met de facing hoor, had alleen toch mn eigen tand natuurlijk liever willen behouden (achteraf).
Alvast hartstikke bedankt voor eventuele reacties!
Groetjes Floortje :smt006
PS Sorry, ben een beetje lang van stof :D