verstandskies hechting+gaasje

Author:
Korn
Posted:
do, 02/09/2006 - 11:10
Heuj ik ben hier nieuw maar heb aantal vraagjes

1.k ben afgelopen maandag naar kaakchirurg geweest en rechtsonder verstandskies eruit moeten laten halen en aankomende maandag moek terug voor hechting eruit te laten halen en gaasje ofzo eruit laten halen
maar hoe kan da eruit als het al dicht aan het groeien is dan ga ik toch weer bloeden enzo??? :o

2.wanneer kan ik weer roken.

3.hoe gaan ze dat er dan uithalen :o
Geke

Dat kan. Als er een grote ontsteking zag wordt er wel eens een gaasje bij in gedaan. Als de hechting eruit gehaald wordt kan het gaasje er vaak ook door een klein gaatje uitgehaald worden. Dan hoeft niet de hele wond weer open waar de verstandskies uit heeft moeten komen. Het kan inderdaad een beetje gaan bloeden, maar omdat nu de situatie gezonder is en het al wat genezen is zal dat niet veel zijn en zo weer rustig zijn. Ik heb ook een keer meegekeken toen dit gedaan werd en toen bloedde het helemaal niet meer. Met roken kun je het beste nog stoppen tot het weer helemaal dicht is, dat zou misschien nadat het gaasje eruit is en dan een week later het geval zijn, als je zelf ook het gevoel hebt dat het weer goed rustig is. Maar voor de gezondheid van je tandvlees is het het beste om te proberen te blijven stoppen met roken. Je bent nu volgens mij al heel ver op weg.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, heel erg veel sterkte ermee en als je nog vragen hebt kun je het altijd laten weten.

:smt006 Geke
zo, 02/12/2006 - 21:16 Permalink
Korn

zo ff een update..
gister is gaasje eruit gehaald en een hechting eruit omdat die in de weg zat..
maja nu moek de wond aantal keer per dag schoon spuiten met een monoject niet bepaalt een hobby van me.
k heb nu best veel last van men kaak de pijn trekt naar de boven kaak en nu doet het daar pijn als ik voor slapen geen paracetemol of brufen in neem wordt ik 's nachts wakker maja.
di, 02/14/2006 - 10:50 Permalink
Lizzie

Lauw tot warm water hielp bij mij, was veel minder pijnlijk dan met koud water uitspoelen.
Ook dat vervelende gevoel was binnen een paar dagen over en nu moet ik zelfs geremd worden met spoelen omdat ik anders de wondgenezing te veel vertraag.
Maar gatsie, ik word kriegel als er iets in de openingen blijft hangen, dat moet eruit!
wo, 02/15/2006 - 17:14 Permalink