Vreemde pijn

Author:
KB
Posted:
wo, 02/15/2006 - 14:24
20 december heb ik een gaatje laten vullen. Vanaf ongeveer half januari heb ik last van een vreemde pijn, volgens mij bij de kies waar het gaatje gevuld is. De pijn begint als doffe druk, maar wordt steeds erger en trekt naar mijn hele wang, maar het is geen stekende pijn ofzo, is heel moeilijk te beschrijven. Als ik een nurofen inneem, is het in 10 minuten weg. s Nachts heb ik er ook wel eens last van en dan gaat het vanzelf weg. Dus ik ben 2 weken geleden naar de tandarts gegaan, kreeg ik een antibioticakuur, afgemaakt, maar er gebeurde niks, behalve dat ik allergische reacties kreeg. Vandaag weer terug, foto gemaakt, en de tandarts denkt een ontsteking. Maar wat moet je dan op die foto zien? Want er was helemaal niks te zien, wortels zagen er hetzelfde uit als bij alle andere kiezen. Heb nu een andere anitbiotica gekregen, omdat die andere bij niet werkte waarschijnlijk, maar anders moet ik een wortelkanaalbehandeling, maar ik wil wel zeker weten. Wat zijn normaal de symptomen van een wortelontsteking?alvast bedankt voor een reactie!
KB

waarom werkt mijn tandarts de verkeerde kant op. Valt er normaal iets te zien op een foto?en wat voor pijn heb je normaal gesproken, dat wil ik graag weten. Vind het altijd lastig dokters en tandartsen enzo, omdat ik er totaal geen verstand van heb, had misschien toch maar geneeskunde moeten gaan studeren:)
wo, 02/15/2006 - 20:54 Permalink
KB

Ja dat is dus het vreemde, de pijn die op bovenstaande link beschreven wordt heb ik niet, geen last met warm en koud, geen pijn bij dichtbijten, zelfs niet als ik expres extra hard dichtbijt. De pijn zit niet echt in mijn kies, maar veel hoger, en trekt door mijn hele kaak, ook naar beneden, en dan ineens zakt het weer weg, alsof het een soort kramp is. Ik heb overigens geen probleem met een wortelkanaalbehandeling, maar ik ben bang dat het iets anders is, en het na die behandeling niet over is.
do, 02/16/2006 - 11:22 Permalink
robinson

Zag dat de ta.er al 1 gemaakt had, :smt002 normaal kun je ontsteking aan 1 van de wortelpunten herkennen als een donker vlekje, op deze plaats is er wat bot geresorbeerd door de ontsteking.
2 foto's met verschillende richting maken kan een duidelijker beeld geven.
do, 02/16/2006 - 12:40 Permalink
KB

ok harstikke bedankt! Dan weet ik tenminste een beetje hoe het in elkaar zit, heb altijd het gevoel dat ik opgelicht wordt, kan er niks aan doen.
Er was geen donker vlekje te zien als ik t mij goed herinner. De tandarts wees alleen het punt aan waar de vulling dicht bij de zenuw zat, maar geen verkleuringen. Ik ga het er nog maar eens goed over hebben met de tandarts!
do, 02/16/2006 - 12:45 Permalink
pm

Ben je er nog achter gekomen wat het was? Ik vraag namelijk omdat ik die 'doffe pijn' herken en ik probeer er ook achter te komen wat het is. Ik heb namelijk dezelfde symptomen als jou.
di, 02/21/2006 - 19:11 Permalink