Gat in verstandskies

Author:
phonebooth
Posted:
vr, 02/17/2006 - 13:00
Hallo,

ik heb sinds december een gat in me vertandskies
waarschijnlijk komt t doordat ik op de een of andere manier op een nootje kauwde, toen ik daarna ging flossen brak er nog een stukje af, dus ik durf er ook niet meer te flossen.
afgelopen vrijdag bij de tandarts geweest, ik kwam bij een assistente terecht, die na korte tijd constateerde dat er al een gaatje in het gat zit.
en ze zei dat de tandarts ernaar moet kijken om te bepalen of het gevuld kan worden, of dat de verstandskies eruit moet...Is dit normaal?

Ze verwees me weer terug naar de secretaresse om een afspraak te maken met de echte tandarts.(met de kans dat ie ook alleen maar kijkt)
Maar nu duurt t weer een maand voordat ik terecht kan. Kan dit veel kwaad? of zou ik moeten eisen dat t eerder moet?

Ik hoop dat iemand me hier over kan helpen.
phonebooth

dan bestaat er een kans dat ie getrokken moet worden, maar ik hou liever gewoon al me kiezen, simpelweg vanwege het feit dat me "mond" groot genoeg is om me verstandskiezen te houden.

er is trouwens in het begin al een keer vulling in de kies aangebracht om de kies minder diep te maken
misschien dat aan de rand daarvan een gaatje is ontstaan en dat daarom dat stukje kies een stuk zwakker is geworden en vervolgens is afgebroken.
vr, 02/17/2006 - 13:34 Permalink
robinson

Als zo'n tand gevuld kan worden, prima.
Meeste patiënten willen bijna alemaal vedoving, ik adviseer meestal om in zo'n geval toch te kiezen voor het verwijderen.
Op de eerste plaats is er een gat ontstaan, betekent dus dat de patiënt dit niet goed schoon houdt.
Mogelijkheid bestaat dat er in de toekomst weer en probleem kan ontstaan.
Trouwens, de term gat in een gat is nieuw voor me :lol: , maar klinkt niet positief.
Advies?
Weg laten halen.
vr, 02/17/2006 - 14:17 Permalink
phonebooth

het is wel zo dat ik hiervoor altijd met de hand gepoetst heb, waarmee ik vrij slecht bij me verstandskiezen kom.
Ik heb nu toch maar een elektrische tandenborstel gekocht, en dat bevalt me prima, ik merk ook echt dat alles veel schoner wordt.

Ik zal nog even nadenken over wat ik nou met me kies moet doen, daar ben ik nog niet uit.

Maar is het nu mogelijk om een eerdere afspraak te bedingen bij de tandarts, of moet iets daarvoor veel ernstiger zijn, zoals pijn ofso?
vr, 02/17/2006 - 14:43 Permalink
robinson

Ja, bij mij wel.
Leugentje om bestwil, hebt ineens acute pijn gekregen, kan me dat wel voorstellen met een gat in het kwadraat. :lol:
Als er ergens een "gaatje" vrijkomt hebben wij altijd patiënten op een lijst staan die eerder willen/kunnen.
Neem aan dat zoiets bij jouw tandarts ook kan.
En met een handtandenborstel kom je ook wel bij je verstandskiezen, kleine tip, met je mond dicht tandenpoetsen. :smt001
vr, 02/17/2006 - 14:58 Permalink
kika

hallo,

ik zou de kies weg laten halen. Ik had namelijk ook een gat, ik heb er niets aan gedaan en uiteindelijk brak er een heel stuk van de kies af ...en toen zenuwpijn in de hele kaak...spoedoperatie om de kies te verwijderen. Ik zou het maar nu doen, kan je veel pijn besparen in de toekomst.

Succes,

Kika,
vr, 02/17/2006 - 15:22 Permalink