Geirriteerde of Ontstoken Zenuw?

Author:
JGP
Posted:
za, 02/18/2006 - 17:58
Sinds 1.5/2 weken heb ik last van een gevoelige kies (linkerkaak) en een enorme druk op mijn linkeronderkaak. Ik ben naar de tandarts geweest en die kon met kloppen op de kies wel iets voelen, maar op de foto is helemaal niets te zien. Later deze week nog een teruggegaan, maar nog steeds niets te zien op de foto.

Volgens de tandarts is het een geirriteerde zenuw, die vanzelf weer weg kan gaan of kan doorzetten naar een ontsteking. Omdat er op de foto's niks te zien is is ze terughoudend om een wortelkanaalbehandeling te doen. Ze heeft me pijnstillers voorgeschreven en als het echt pijn begint te doen moet ik terugkomen. Ik ben ontzettend bang voor de tandarts, dus was allang blij dat er niet meteen iets hoefde te gebeuren en blijf maar hopen dat het weg gaat. Maar ik heb het nu wel gehad met de pijn. Het doet niet enorm pijn en ook niet altijd, maar een zeurend gevoel en na een tijdje heb je het daar wel genoeg van. Heb af en toe ook pijnscheuten naar mijn kaakholte en oor en een drukkend gevoel op mijn linkerslaap. Dat is eigenlijk nog het ergste van allemaal. Met een Brufen is de pijn binnen 15 min weg en blijft weg voor zeker 12 uur.

Deze week heb ik ook nog de griep en volgens een bevriende tandartsassistente kun je dan ook pijn aan je tanden krijgen, door veel mensen en tandartsen vaak 'gezien' als een ontstoken zenuw, maar wanneer ze dan gaan behandelen blijkt er niks aan de hand te zijn.

Weet iemand wat er aan de hand is/kan zijn of wat ik moet doen? Afwachten tot het weggaat of erger wordt? Wanneer het 'slechts' een geirriteerde zenuw is hoe lang kan het dan duren voor het weggaat?

Dank je wel!
Geke