ontzettend bang en geen geld

Author:
Missieparel
Posted:
zo, 02/19/2006 - 14:48
Hoi allemaal

ook ik ben een meisje van 23 jaar wat al 3 jaar niet naar een tandarts is geweest en nu eigenlijk wel zou moeten en echt ongelovelijk bang is !!! zodra ik er ook maar aan denk breekt de paniek in me los helemaal gek wordt ik er van gisteravond heb ik ruim 2 uur zitten janken omdat ik niet weet hoe of wat extra probleempje er bij is dat ik het nu niet kan betalen ik heb enkele schulden lopen uit mijn vorige relatie en ik woon nu net samen en we leven al super zuining om rond te komen hoe kan ik dan naar een tandarts gaan ? ik wil het lieft dat alles in 1 keer geaan wordt onder narcose maar hoe moet ik dat allemaal betalen ik weet me geen raad meer hebben jullie tips en of ideee? want ondanks mijn angst heb ik nu wel zoiets van ik moet en daar ben ik al blij mee dat ik de stap wil gaan zetten alleen dat rot geld houdt me tegen please kan iemand me helpen !

veel liefs Missie
Moon

Beste missy,

Wat vervelend dat het geld je tegen houdt. Ben je eindelijk zover dat je je over je angst durft te zetten en dan kan je niet om financiele redenen.

heb je nog wel een tandarts?

Weet je een beetje wat er mis in je mond is? Zijn er tanden of kiezen afgebroken? Vullingen itgevallen of lijkt het allemaal nog wel mee te vallen?
Je scherijft dat je alles het liefste in één keer gedaan wil hebben, maar dat is natuurlijk een heel bedrag in één keer. Wanneer je kleine stapjes neemt, zijn misschien de kosten ook een heel stuk lager en kan je ze beter dragen.
Sommmige praktijken hebben zelf de mogelijkheid om gespreid te mogen betalen. Daar zou je eventueel naar kunnen informeren.

In welke omgeving woon je???
zo, 02/19/2006 - 19:38 Permalink
tbsl

ik wil het lieft dat alles in 1 keer geaan wordt onder narcose maar hoe moet ik dat allemaal betalen ik weet me geen raad meer hebben jullie tips en of ideee?

De aanvullende polissen van VGZ dekken een vrij hoog percentage van de kosten af, waarbij de jongerenpolis daarnaast geen limiet kent. (controle's worden zelfs helemaal vergoed)

Wanneer je die aanvullende polis via unitedconsumers afneemt ontvang je ook nog een collectiefkorting van 10%.

Voor het overige bedrag zou je contact op kunnen nemen met de sociale dienst voor bijzondere bijstand. Deze stellen echter vaak wel als vereiste dat je over een aanvullende polis met tandartsdekking beschikt. De sociale dienst kan je dan een lening voorstellen, of het hele bedrag voldoen, afhankelijk van de situatie in jouw gemeente.
ma, 02/20/2006 - 01:30 Permalink
Bliepmiep

Missieparel,

Wat zou er in die 3 jaar zo erg achteruit gegaan kunnen zijn dat je bergen geld nodig gaat hebben?
In het ergste geval heb je misschien 6 gaatjes, moet je 1 wortelkanaalbeh. en moet er tandsteen verwijdert zijn.
Laat je niet gek maken door plekjes die je ziet, waarschijnlijk is het 'gewoon' tandsteen en is het zo weg.

Kijk eens goed je verzekering na en ga opzoek naar een tandarts die met angstige patienten om kan gaan. Als je zo'n tandarts vind ben je met een paar weken van je probleem af..
ma, 02/20/2006 - 16:53 Permalink