Kiespijn verplaatst steeds

Author:
jerda
Posted:
ma, 02/27/2006 - 16:27
Al een tijdje volg ik dit forum, maar kan ik niet echt een antwoord vinden voor mijn probleem. Dat is als volgt.

Begin januari zijn er 2 gaatjes met witte vullingen gevuld. 1 in de verstandskies linksboven en 1 in de kies die daar tegenaan zit. Dat bleef daarna zeer doen, maar dit is vrij normaal begrijp ik. Het werd alleen steeds erger en ik dus terug naar de tandarts die een foto gemaakt heeft, geklopt heeft, maar niets ernstigs gevonden heeft. Afwachten dus.

Ondertussen is dag alleen goed door te komen met zo'n 1600 mg van die roze m&m's... De pijn zit nooit in de gevulde kiezen, maar begint 's morgens in de ongevulde kies direct naast de gevulde. Dit duurt even en daarna breidt het zich uit naar naastgelegen kiezen en verplaatst het ook naar de kies in de onderkaak de recht tegenover de kies zit waar het allemaal begint. Gek genoeg doen ook de achterste 2 kiezen in mijn onderkaak nooit zeer. Op het toppunt van de pijn (meestal tegen de avond) trekt de pijn helemaal door naar de voortanden (boven en onder). De pijn zakt steeds even weg en bij de minste aanleiding door warmte of kou komt het weer in alle hevigheid opzetten en houdt dan een paar minuten aan. Ik heb al weer een afspraak gemaakt bij de tandarts, maar door carnaval kan ik daar pas volgende week woensdag de 8e terecht… :-?

Weet iemand wat dit kan zijn en kan ik nog wel zolang wachten? Ik ga namelijk het liefst terug naar ‘mijn eigen’ tandarts?
Caat

Ben zojuist voor het eerst op dit forum, wist het bestaan ervan niet. Door jouw bericht heb ik me meteen geregistreerd.
Ik herken namelijk wel het een en ander. Ik loop inmiddels al 12 jaar met pijn in mijn kiezen rond en sinds 2 jaar weet ik eindelijk wat ik heb. Het heet a-typische aangezichtspijn. Het is eigenlijk een diagnose van niks maar het feit dat er veel meer mensen rondlopen met dezelfde klachten helpt heel erg. Gedeelde smart is halve smart.
Bij jou speelt de pijn nog niet zo lang (dat is natuurlijk maar relatief want pijn duurt eigenlijk altijd te lang......) en dat zou gunstig kunnen zijn.
Je schreef dat je pijstillers slikt, helpen die echt?
Ik wil hier trouwens niet de dokter uithangen, ik ben slechts ervaringdeskundig. Ik hoop voor je dat er iets anders aan de hand is maar mocht je steeds te horen krijgen dat er niets te zien is dan zou je toch eens aan aangezichtspijn kunnen denken. Er is ook een site waar je even zou kunnen kijken: http://www.aangezichtspijn.nl. Daar vind je ook een duidelijke omschrijving van de klachten.
Ik hoop dat je hiermee bent geholpen.
wo, 03/01/2006 - 15:42 Permalink