doffe druk op kaak/ onder oog

Author:
pm
Posted:
di, 02/21/2006 - 19:22
Daar ben ik weer met een vraag.

Een dikke maand geleden heb ik die apex gehad en die heeft ervoor gezorgd dat een groot deel van de pijn is weggegaan. Ik kan weer kauwen en de kies zelf doet geen pijn meer. Maar wat wel gebleven is, is een doffe druk net onder mijn oogkas, langs de kaak en volgens mij is de bron nog steeds die bewuste kies. Het doet niet echt pijn. Het voelt meer alsof iemand constant onder mijn oogkas in het tandvlees drukt. (klinkt pijnlijk maar dat is het niet) Soms is het gevoel heel vervelend, soms is het bijna weg, maar het komt altijd weer terug.
Ik heb donderdag een afspraak bij de kaakchirurg gemaakt om zijn advies in te winnen. Na ongeveer een half jaar hiermee rondgelopen te hebben wil ik het liefst de kies laten trekken.

Heeft iemand anders ervaring met deze druk en ooit uitgevonden wat het eigenlijk is?

Bedankt!
Peggy
carabelli

Het kan inderdaad zijn dat de ontsteking toch nog persisteerd na de apexresectie, dit kan heel goed een drukkend (al dan niet pijnlijk) gevoel geven. Je moet je ook bedenken dat een apexresectie een bepaald slagingspercentage heeft, een apexresectie heeft dus niet in alle gevallen het gewenste resultaat. Het kan ook zijn dat het doffe gevoel langzaam aan weggaat wanneer het botdefect geneest.

Een definitieve uitspraak over het al dan niet slagen van de apexresectie kun je nl eigenlijk pas doen na een maand of 6 wanneer het botdefect opgevuld moet zijn en eventuele resten ontstekingsweefsel door het lichaam zijn opgeruimd. Het is dus ook niet gezegd dat deze apexresectie niet geslaagd zou zijn, daarvoor is het naar mijn idee nog wat te vroeg.

In ieder geval een goed idee om even met de behandelend kaakchirurg te overleggen, hij kent jouw geval immers het beste.

Met vriendelijke groet
do, 02/23/2006 - 22:11 Permalink
carabelli

Dat is heel spijtig.....kennelijk waren er voor de kaakchirurg toch aanwijzingen dat de behandeling niet geslaagd is....wellicht op grond van wat hij tijdens de apexresectie heeft gezien...

Met vriendelijke groet
ma, 03/06/2006 - 11:14 Permalink