Ik vind het zo vreemd dat er zo grote verschillen zitten in de prijzen van implantaat zetten.
Bij mij moet het nog allemaal.
Mijn tandarts wil het doen voor 2300 euro, het ziekenfonds vergoed 100 procent stond in de polis maar bij nader onderzoek blijkt dat met een maximum van 450 euro te zijn.
Het is maar een klein hoektandje.. nr 14 links boven.
Ik heb gehoord dat het in Belgie maar 1000 euro is!!!!!!
Weet iemand een goedkope goede plek waar ik het kan laten doen?
Momenteel zit ik met een gebroken wortel en een tand die er aan hangt maar het tandvlees is al aan het ontsteken dus er moet snel wat gebeuren.
Liefs Ellen22
Bij mij moet het nog allemaal.
Mijn tandarts wil het doen voor 2300 euro, het ziekenfonds vergoed 100 procent stond in de polis maar bij nader onderzoek blijkt dat met een maximum van 450 euro te zijn.
Het is maar een klein hoektandje.. nr 14 links boven.
Ik heb gehoord dat het in Belgie maar 1000 euro is!!!!!!
Weet iemand een goedkope goede plek waar ik het kan laten doen?
Momenteel zit ik met een gebroken wortel en een tand die er aan hangt maar het tandvlees is al aan het ontsteken dus er moet snel wat gebeuren.
Liefs Ellen22
Hier kan je de kosten van een implantaat vinden (tarieven van 2005)
Ik ben ook aan denken aan een implantaat, ben er bij eentje langsgeweest en daar kost het tot maximaal €2300, ligt een beetje aan hoe of wat.
- een implantaat
- een mesostruktuur
- een kroon oid
Dit begint zo vanaf 1700 euro, een van de grootste variabelen is of er een vorm van botopbouw nodig is. Met botopbouw begint het vanaf iets boven 2000 euro.
Gecementeerde kroon plm.€700 ( zirconium abutment met porceleinen kroon)
Verschroefbare kroon plm.€ 600
Kamopbouw vanaf €450
Sinuselevatie vanaf €615 per sinus
- uitgewerkt behandelplan (E80 dacht ik)
- OPG (luxe rontgenfoto E80)
- verdoving (E20)
- anamnese (E20)
- enkele consulten (E20 per keer als het mag worden berekend)
- medicijnen (antizwellingsdmiddel, pijnstiller, spoelmiddel) E10 a E20
- lastigheidstoeslag :) :D
en ik vergeet misschien nog wel iets. Techniekkosten (lees de prijs van de kroon) kunnen zoals altijd verschillen (lees: duurder uitvallen).
Edit: natuurlijk de controlefoto's, weer 40 euro minimaal.
Blijft een hoop geld, maar als ik de verhalen lees, is het het resultaat geweldig.
Niet dat ik rijk ben of zo, maar ik zou zeker niet op zoek gaan naar de goedkoopste met dit soort dingen. Gewoon bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis laten doen is mijn advies.
Andere opties voor jou zijn wellicht een brug of een plaatje.
:smt006 Monique