Ik denk als kronen en implantatne in het ziekenfonds pakket waren en je kreeg ze gratis dan gaat iedereen dat doen ipv tig keer een wkb of zo.
groet ellen
Kronen zijn vandaag de dag bijna gratis: ze worden in Thailand gemaakt voor 60 tot 80 euro en de tandartsen hier vermenigvuldigen dan die prijs met 6 to 10 omdat de patienten uit te persen.
:smt006 Monique
Stond in een Belgische krant.
Een kroon kost in onze landen 230 euro om te maken. Vroeger ging het dan maal 3, maar nu wordt er besteld in Thailand aan 60 tot 80, maar de prijzen hier zullen niet zakken.
Is vooral een probleem in Belgie omdat hier niks door het ziekenfonds vergoed wordt.
Maar in Nederland zal het wel niet veel beter zijn.
wedden dat dit bericht in zeer korte tijd zal verdwijnen?
http://www.perssupport.anp.nl/Home/Persberichten/Actueel?itemId=31936
In Belgie wil iemand verplichten de tandarts het aankoopfactuur vand e kronen er bij te doen.
Maar ge kunt beter 14 dagen naar Thailand gaan en dan een kroontje laten zetten (het inplantaat wel veilig in Nederland/Belgie laten doen) en dan een vakantie naar thailand. Brengt zeker op.
Of het de kift is of niet, maar met de komst van de lagelonenkronen doen ook geruchten de ronde dat het financieel voordeel van dergelijke kronen niet ten goede komt aan de patiënt maar aan de tandarts en het tandtechnisch laboratorium. Zowel de VLHT als het NTG dringen daarom aan op transparantie in de wijze waarop kosten van tandtechniek aan de patiënt worden berekend. Rodenburg: "Het moet duidelijk zijn wat de tandtechniek heeft gekost en hoeveel wordt doorberekend aan de patiënt. Dan weet je zeker dat wat er in het verre oosten wordt bespaard, hier ten goede komt aan patiënt of verzekeraar."
Bron:http://www.tandartsennet.nl/nmt/Website/nt.nsf/System/3BBE1F8BA0634BC0C…
Voldoende onderbouwt?
Misschien eens de laatste nieuwe wagen van uw tandarts bekijken?
Maar voor die prijs kunt ge er 10 laten maken in Thailand.
Wat zou de bonus zijn? Kunnen de tandartsen hier dit eens uitklaren?
Actually, dat gebeurt dus wel degelijk. Ik heb twee van die dingen en ze zijn allebei een keer teruggeweest. Ziedaar ook een belangrijke reden om ze lokaal te laten maken. Een tweede punt is dat bij kroonwerk aan de voortanden het devies is om als patient zelf bij de technieker langs te gaan als je prijs stelt op de beste resultaten.
Natuurlijk zijn er mogelijkheden dingen naar lage lonen landen te verplaatsen, dat is niet per definitie slecht.
De uurtarieven die de tandtechnieker daar rekent en de tandtechnieker hier zijn uiteraard van andere orde. Een relevante vraag is ook welke materialen de tandtechnieker in Thailand gebruikt vergeleken met de gebruikte materialen door een tandtechnieker hier.
:smt006 Monique
Ik heb het niet onder elecronisch formaat.
Van mijn tandarts heb ik vernomen dat de goedkoopste kroon zo'n 600 euro gaat kosten. Het is voor de dikste kies waarvan het ganse vlak bijna vulling is geworden.
In dat bewuste artikel stond een prijs van 60 tot 80 euro voor een tand gemaakt in Thailand: dus 60 x 10 = 600 euro
Er zijn weinig bedrijven die een winstmarge van 1000% kunnen hanteren.
Daarnaast schreef ik al eerder: wat is het verschil in gebruikte materialen? Daar zit ook heel veel prijsverschil in. Je mag niet zomaar appels met peren vergelijken. Aan een kroon met een gouden basis hangt een ander prijskaartje dan aan een kroon met een roestvrijstalen basis...
Een kroon kost op zich geen 230 euro. Waarschijnlijk wel samen met de behandelingen en techniekkosten. Of dit is dus de belgische prijs!
Vergis je daarbij niet in de prijzen in Thailand. Wil je een goeie tandarts daar dan liggen de kosten ookhoger dan de doorsnee tandarts hoor!
Kwaliteit betaal je daar ook. Dan hebje wel goeie kwaliteit maar het is daar wel de tandarts voor de elite, duur dus.
Nooit ven de term "Belgian Dentist" gehoord?
Die wordt altijd gebruikt als het over grote obligatie beleggers gaat...
Waar zou al dat geld vandaan komen?
Voor het plaatsen van een kroon betalen we ook hier een ereloon. De 'verkoop' tegen woekerprijzen gebeurt apart en in 'het zwart' zoals we het hier noemen.
Of is het alleen je bedoeling een stevig te flamen?
Jammer dat mensen die altijd klaar staan met raad en daad zich daardoor aangesproken gaan voelen.
Ze doen hier prima werk, helemaal voor nop en dat is een applausje waard.
Als iedereen denkt , ja die kronen zullen wel zoveel kosten, (terwijl we nu wel beter weten) dan zal er niets veranderen.
Zonder de Hans Anderssen, de Pearls, enz zouden brillen nu nog altijd ook overdreven duur zijn.
Misschien dat jij aan de ontvangende kant staat?
wat was ook weer je inzet?
- Je berichten zijn af en toe op het beledigende af.
- De situatie in Belgie bespreken we af en toe, maar, heee, ineens hebben we er even geen zin in!
- Kosten van kronen in Nederland: ik zou zeggen doe eens wat huiswerk. Lees eens over CTG tarieven. Maak eens staatje van de kosten voor de patient. Houdt er rekening mee dat dat je te horen krijgt dat je verhaal niet klopt.
- Doe dat in je eigen thread.
Gesloten.