voor het eerst een bovenprothese

Author:
marijke56
Posted:
vr, 03/10/2006 - 12:14
Ik heb afgelopen maandag een bovengebit gekregen, 2 maanden geleden zijn mijn kiezen eruit gehaald, en afgelopen maandag mijn hoektanden en 1 voortand, ik ben er erg blij mee!
Alleen het eruit halen en erin doen dat doet mij zoveel pijn, is dit normaal en gaat dit nog over?

groetjes Marijke
Geke

In het begin kan het vaak inderdaad wat pijnlijk zijn, omdat er toch wat wonden zijn die moeten genezen. Vaak nadat er iets getrokken is kan het nog een beetje gaan zwellen, waardoor het in en uit doen wat moeilijker kan zijn. Verder is je kaak niet gewend dat er een prothese op rust, wat soms ook wat wennen kan zijn. Het zal na een tijdje vanzelf normaler aanvoelen en makkelijker in en uit te doen zijn. Wel is het belangrijk dat je niet echt drukplaatsen hebt, dus dat een bepaald plaatsje pijnlijk is bij het kauwen of dat er door het in en uitdoen wondjes op het slijmvlies ontstaan. Als dat het geval is, is het het beste om even er mee terug te gaan. Het kan zijn dat hij dan nog wat bijgeslepen moet worden. Maar je voelt zelf wel of je hem moeilijk uit krijgt doordat het wat gezwollen is, of dat je hem echt over een botrandje moet halen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het laten weten.

:smt006 Geke
vr, 03/10/2006 - 21:21 Permalink