Hallo,
Zoals het hoort als je ergens nieuw binnenkomt zal ik me eerst eventjes voorstellen.
Ik ben een 38 jarige man uit de buurt van Beverwijk en al een beetje wanhopig.
Door mijn angst voor de tandarts ben ik daar al meer als 12 jaar niet meer geweest. Hoewel ik nauwelijks klachten heb in de zin van pijn weet ik dondersgoed dat het echt een zooitje is in mijn mond.
Ben een aantal vullingen kwijt en er zijn veel gaatjes en gaten en een paar kiezen zo verrot dat ze nog maar net een stukje buiten het tandvlees uitsteken, de rest is gewoon weg, afgebrokkeld in de loop der jaren. Ook valt me steeds vaker op dat mensen vinden dat ik uit mijn mond stink. Mijn vriendin dringt er (terecht) al lang op aan er eens iets aan te gaan (laten) doen en/of hulp te zoeken. Ik wil dat ook heel graag maar hoelanger het uitstel des te moeilijker het word. Zoals het nu is kan ik niet doorgaan, het zal alleen maar slechter worden.
Ik hoop op dit forum wat wijzer te worden en steun te vinden bij lotgenoten of mensen die dit ook hebben meegemaakt.
Hopelijk is dit ook de voorzichte eerste stap naar het vinden van een goede en sympathieke maar vooral ook kundige tandarts.
Als iemand mij zo'n tandarts kan aanbevelen hoor ik het graag. Mogelijk is die er zelfs wel enigzins bij mij in de buurt. Laten we zeggen tussen Alkmaar - Amsterdam en haarlem.
Ik heb al gezocht via tandarts.nl naar tandartsen die angstige patiënten behandelen, maar daar zijn er vele van en waarschinlijk niet allemaal even goed.
Als ik wat verder weg zou moet naar de kop van noord holland of naar zuid holland heb ik die extra kilometers er graag voor over.
Bij voorbaat bedankt voor de tips die mogelijk gaan komen !!
Ook namens mijn vriendin,
Grt Boscarelli
Zoals het hoort als je ergens nieuw binnenkomt zal ik me eerst eventjes voorstellen.
Ik ben een 38 jarige man uit de buurt van Beverwijk en al een beetje wanhopig.
Door mijn angst voor de tandarts ben ik daar al meer als 12 jaar niet meer geweest. Hoewel ik nauwelijks klachten heb in de zin van pijn weet ik dondersgoed dat het echt een zooitje is in mijn mond.
Ben een aantal vullingen kwijt en er zijn veel gaatjes en gaten en een paar kiezen zo verrot dat ze nog maar net een stukje buiten het tandvlees uitsteken, de rest is gewoon weg, afgebrokkeld in de loop der jaren. Ook valt me steeds vaker op dat mensen vinden dat ik uit mijn mond stink. Mijn vriendin dringt er (terecht) al lang op aan er eens iets aan te gaan (laten) doen en/of hulp te zoeken. Ik wil dat ook heel graag maar hoelanger het uitstel des te moeilijker het word. Zoals het nu is kan ik niet doorgaan, het zal alleen maar slechter worden.
Ik hoop op dit forum wat wijzer te worden en steun te vinden bij lotgenoten of mensen die dit ook hebben meegemaakt.
Hopelijk is dit ook de voorzichte eerste stap naar het vinden van een goede en sympathieke maar vooral ook kundige tandarts.
Als iemand mij zo'n tandarts kan aanbevelen hoor ik het graag. Mogelijk is die er zelfs wel enigzins bij mij in de buurt. Laten we zeggen tussen Alkmaar - Amsterdam en haarlem.
Ik heb al gezocht via tandarts.nl naar tandartsen die angstige patiënten behandelen, maar daar zijn er vele van en waarschinlijk niet allemaal even goed.
Als ik wat verder weg zou moet naar de kop van noord holland of naar zuid holland heb ik die extra kilometers er graag voor over.
Bij voorbaat bedankt voor de tips die mogelijk gaan komen !!
Ook namens mijn vriendin,
Grt Boscarelli
Ik hoop voor je dat je snel een begripvolle tandarts zal vinden.
Succes met je zoektocht!
Hoi Boscarelli,
ik vind het heel moedig dat je hier al bent, dat was voor mij ook de eerste stap, ik ben nu zelf ook op zoek naar een tandarts hier in de buurt.
Je bent, zoals je al wel gelezen hebt hier, niet alleen in je angst.
Stapje voor stapje komen we er vast wel!
Groeten, Samantha
ik vind het ook heel moedig
Waarom maak je met die tandartsen die je gevonden hebt niet eens een kennismakingsgesprek. Dus zonder in de stoel te liggen? om de situatie te bespreken en aan te voelen hoe of jij je op je gemak kan voelen bij die persoon?? ieder mens is anders en dat iemand zweert bij een bepaalde tandarts hoeft niet te betekenen dat de ander hem ook geweldig vind.
Maar advies van anderen is altijd prettig..
sterkte in je zoektocht en in de weg die je nog gaat afleggen..
Groeten
Nou nou, meteen al wat zeer
SUPER !!! *dat geeft me niet alleen een goed gevoel maar ook weer een duwtje in de rug
om door te zetten, op weg naar een gezond gebit.*
BEDANKT !!
Meteen ook maar een vraag....
Ik heb wat zitten zoeken en puur op gevoel (niet gehinderd door enige kennis :D ) een paar praktijken gevonden waarbij ik kon
selecteren op: behandeling van angstige patiënten"
Is er iemand onder ons die ervaringen heeft met een
van onderstaande tandartspraktijken ?
Kliniek Noordzee
Adres : Koningin Wilhelminakade 221
Postcode : 1975 GL
Plaats : IJmuiden
--------------------------------------------------------
OCTANT mondzorg
-------------------------------------------------------
M vr gr Boscarelli
Ik zag zelf ook op tegen een
Uiteindelijk ben ik in Heerhugowaard terecht gekomen.
Deze man is hardstikke aardig, lieve assistentes en doen absoluut niet moeilijk.
Weet niet precies waarvoor je een angsttandarts wilt, maar misschien is dit een optie? Er zit ook een vrouwelijke tandarts tegenwoordig begreep ik.
@ bliepmiep, ik heb de link verwijderd en via pb naar Boscarelli gestuurd.
Ik heb je berichtje via Moon als PB gekregen.
Dankjewel daarvoor.
Ik zet deze tandarts zeker op mijn lijstje.
Ik ben dus nog aan het proberen om een tandarts te zoeken waar ik heen zou kunnen gaan.
En ja, een angsttandarts ..... Ik ben een flinke jongen en voor de duvel niet bang (zoals dat heet) maar op de een of andere manier heb ik voor de tandarts grote angst. Zoals ik al eerder schreef al een jaar of 12 niet meer in de stoel gelegen, en daarvoor dan wel maar ook niet op de halfjaarlijkse controles maar alleen als ik dacht dat het nodig was of als ik klachten had. Mijn toenmalige tandarts (die ik vertrouwde en goed kende) is er inmiddels niet meer en met zijn toenmalige vertrek zijn ook mijn tandartsbezoeken gestopt.
Inmiddels heb ik ook het reglement gelezen :smt003 .....mochten er tips of aanraders en/of ervaringen zijn dan zou ik dat van lotgenoten graag vernemen via een PB.
Hulp gevraagd !!
Hopelijk komt er nog wel wat want ik begin nu aan het idee te wennen dat ik eerdaags moet gaan.
Ik ben bang dat er van uitstel weer afstel komt !!!
DUSSSS
Alle tips/hulp is/zijn welkom !!!!!!
Bedankt !
Grt Boscarelli
Afgaan op je eigen gevoel wel.. Zoals ik eerder zei(geloof ik) bel ze op en vraag een gesprekje.. Over de telefoon kan je zelfs al merken hoe het gaat.. kijk of het klikt..etc.. Jij bent de enige die kan beslissen of iets goed is of niet..Iedereen is helaas anders..Advies is handig, maar als het niet komt is dit ook een goede weg..leg uit dat je bang bent en lang niet bent geweest en je merkt vanzelf de reactie wel. Daaruit kan je zoveel opmaken..
Ik heb je keurig een tandarts aangeraden, die is door Moon via PB naar je gestuurd. Heb je die man al geprobeerd te mailen? Eerste contact verliep voor mij ook via mail omdat ik gewoon mijn verhaal moest doen. Probeer eens hetzelfde en zie hoe hij reageert.
Begrijp me niet verkeerd !!!
Ik ben zeker niet boos !
Alleen hoopte ik op een reactie of misschien wel de gouden tip. (als die al bestaat)
Natuurlijk is elke ervaring voor iedereen anders, maar als iemand een supergoede ervaring met een bepaalde T-arts heeft gehad zal dat toch een bepaalde stijl van behandelen en omgang met mensen zijn die dan op alle patienten van toepassing zal zijn. De aard van het beestje (de T-arts in dit geval :P )
Nogmaals: Ik ben niet boos hoor. Mocht ik iemand beledigd of geschoffeerd hebben ofsow.... Mijn nederige excuses. Dit was absoluut niet mijn bedoeling.
V Grt
Boscarelli
.
Volgens mij vertelde Femm je dit ook al: een kennismakingsgesprek aanvragen of opbellen en je situatie aan de assistente die je aan de lijn krijgt voorleggen kan ook heel goed werken. Leg uit dat je bang bent (ja, dat is moeilijk!) of vraag hoe zij de 1e afspraak te werk gaan. Aan de hand van de reacties kunt je best al inschatten of ze oog hebben voor angstige mensen. Misschien geven ze al snel aan dat ze vol zitten bijv. en dan kun je vragen of ze een praktijk kennen die nog wel patiënten aanneemt en die ook met angstige patiënten kunnen omgaan (ze moeten dit van elkaar weten!)
Succes en laat je weten hoe het je is vergaan bij de zoektocht naar een voor jou goede tandarts?
:smt006 Monique
Dus echt.. Neem het heft in eigen hand en bel morgen gewoon wat praktijken en vertel dat je lang niet bent geweest uit angst. Meer hoeft ook niet, want je merkt direct de reactie.
Succes, en geloof me als je eenmaal gebeld hebt en het gezegd hebt, valt er een last weg (komen wel zenuwen voor terug) maar die eerste stap is nou eenmaal het lastigst. Hoe eerder je die neemt (desnoods bel je meerdere praktijken) hoe eerder het voorbij is. Je hikt er immers steeds meer tegenaan..
En over dat vorige bericht. Het leek alsof je boos was door de smilie. Was niet erg tactisch gekozen samen met de tekst.