Hallo,
Is er iemand op dit forum die mij kan vertellen of er nog oplossingen zijn als je te weinig kaakbot hebt als gevolg van ernsitge parodontitis? IK bedoel, stel dat je zo weinig kaakbot over hebt zodat je prothese niet genoeg houvast heeft? Ik weet wel dat implantaten voor een klikprothese een optie zijn, maar zijn er nog andere opties? zoals het kaakbot opvullen ofzo d.m.v. een operatie?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Is er iemand op dit forum die mij kan vertellen of er nog oplossingen zijn als je te weinig kaakbot hebt als gevolg van ernsitge parodontitis? IK bedoel, stel dat je zo weinig kaakbot over hebt zodat je prothese niet genoeg houvast heeft? Ik weet wel dat implantaten voor een klikprothese een optie zijn, maar zijn er nog andere opties? zoals het kaakbot opvullen ofzo d.m.v. een operatie?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht u nog vragen hebben kunt u het altijd laten weten.
:smt006 Geke
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb donderdag al een afspraak met de kaakchirurg, want het is inderdaad het plan van mijn tandarts om implantaten te plaatsen voor een klik-prothese. Mijn tandarts heeft mij ook verteld dat er ook een mogelijkheid is dat mijn lichaam de implantaten niet zal accepteren, dus dat is een kwestie van afwachten. Ik weet dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen, maar ik ben er echt heel erg bang voor, want wat moet ik dan beginnen? Ik ben pas 32 en ik moet dus nog een hele lange tijd mee (als het goed is..)
Groetjes,
Petra :smt006
Heel veel sterkte ermee.
Alweer bedankt voor je antwoord. Ja, ik rook helaas wel...zo'n 6 sigaretjes per dag. Ik denk dat ik dus wel moet gaan stoppen. Dat heb ik er zeker voor over, al zal het een beetje moeilijk gaan worden :-(
Ik laat je nog wel weten hoe dit afloopt.
Groetjes,
Petra :smt006
Ik heb goed nieuws…tenminste als alles goed gaat. Ik ben bij de kaakchirurg geweest en hij was heel erg aardig. Hij wil toch proberen een vastzittende oplossing te plaatsen die niet uitneembaar is, dus 12 implantaten in beneden en bovenkaak. Dit kan alleen als de verzekering het goedkeurt en dat gaan ze meteen aanvragen. Aangezien het bij mij medisch noodzakelijk is en ik nog jong ben bestaat er een grote kans dat ze het goedkeuren. Eind mei moet ik naar het AMC, weer naar dezelfe kaakchirurg en dan gaat hij beoordelen hoeveel bot ik heb verloren en of er eerst geopereerd moet worden. Als dat het geval is dan gaan ze bot uit mn heup in mn kaak plaatsen. Mocht mijn verzekering het niet goedkeuren dan krijg ik 2 of 4 implantaten voor een klikprothese die wel uitneembaar is, maar hun voorkeur gaat uit naar een permanente vastzittende oplossing. Ik moet proberen te stoppen met roken.
Groetjes,
Petra
Mochten er verder nog onduidelijkheden zijn, kun je het ook altijd laten weten.
Sorry voor mijn late reaktie. Heb het erg druk op het werk, dus ik was er een tijdje niet aan toegekomen om te internetten. Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal zeker of het medisch noodzakelijk is om bij mij een vaste constructie te plaatsen. Aangezien het een idee van de kaakchirurg was, dan zou dat goed mogelijk kunnen zijn, toch? Ik denk dat ze bang zijn dat mijn kaak veel te snel zal gaan slinken? Ik heb er natuurlijk niet zo veel verstand van, maar dat denk ik dus.
Ik heb vandaag afdrukken gemaakt en de beet bepaald. Het is gelukkig weer goed verlopen. Volgende week moet ik passen in was??? Misschien kun jij me uitleggen wat dat precies inhoudt? Als ik het goed heb begrepen hebben ze dan al een modelletje van was wat ik moet gaan passen?
Alweer bedankt.
Groetjes,
Petra
vraag over wegslijten van kaakbot agv paradontitis
Mijn paradontitis is inmiddels wel verdwenen, en ik bezoek nu heel frequent de mondhygiëniste. Zij is tevreden over de voortgang. Maar toch vraag ik mij af of alle moeite straks niet voor niks blijkt te zijn geweest.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
groeten van Michel
Als na 10 jaar gekeken wordt of de parodontologische behandeling succesvol is geweest, dan blijkt nazorg de belangrijkste factor te zijn. Met andere woorden ga voor een regelmatige gebitsreiniging naar de mondhygienist en luister goed naar haar/zijn aanwijzingen (en indien u rookt=>stoppen)
Ok bedankt voor uw antwoord, kunt u ook iets zeggen hoeveel mm bot er afgesleten moet zijn voordat een kies of tand instabiel raakt of is daar geen algemene richtlijn voor te geven.
(PS, ben 10 jaar geleden gelukkig gestopt met roken, dus dat scheelt).
.
Re: .
Ik ben in 3 behandelingen geholpen. De behandelingen zelf stellen echt niks voor (in mijn geval dan), omdat alle plekken die behandeld moeten worden verdoofd worden. Je voelt dus echt helemaal niks. Na de behandelingen verdwenen de ontstekingen als sneeuw voor de zon. Wel moet je snel weer terugkomen, zodat de MH kan bekijken in hoeverre de ingrepen succesvol zijn geweest. In mijn geval kwam na de 1e behandeling de ontstekingen op bepaalde plaatsen weer terug. Maar na de 2e behandeling is de ontsteking tot nu toe weg gebleven.
Daarna is het een kwestie van heel goed bijhouden, en alle adviezen van de MH strikt opvolgen.
succes Michel