Frame

Author:
jordanova
Posted:
vr, 03/17/2006 - 01:08
Een paar dagen geleden heeft de tandarts mij een "frame "aangeraden .
Ik wist niet eens dat zoiets bestond. Wie heeft er ervaring mee? Zijn er gemak of ongemakken? Ijzersmaak in mond ? Ik vindt het allemaal een beetje eng. Ik wacht met smart op reacties>
nicol

hallo jordanova?

Bedoel je met een frame misschien een spalk die over je boven of ondergebit geplaatst wordt omdat je knast of klemt?
Als het een spalk is dan is deze gemaakt van een hard soort plastic .Dit geeft dus geen vieze smaak in je mond.
Ik heb er zelf ook een gekregen een aantal weken geleden.In het begin ben ik er een paar keer mee teruggegaan omdat hij erg knelde in mijn mond.Maar de tandarts kan dit probleem heel goed verhelpen door de spalk een beetje bij te slijpen. Ik had altijd veel pijnklachten maar die worden nu gelukkig steeds minder.
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.
ma, 03/20/2006 - 09:11 Permalink
joek

Ik heb zelf ook een frame om wat missende kiezen in de onderkaak op te vangen.
ALs je zoekt op de site hier, vind je een plaatje ervan.

Ik kan je helaas niet verder helpen, door problemen met een kies heb ik hem helaas slechts eenmaal gedragen!
Ik weet wel dat het erg wennen is. Maar mensen die hem al langer hebben, zeggen dat het went.

Succes verder.
Joke
ma, 03/20/2006 - 10:01 Permalink
nicol

even een andere vraag; ik mis zelf een kies in mijn bovenkaak en een kies in mijn onderkaak.Zou het kunnen dat je dan de andere kant van je gebit zodanig belast dat je er kramp van in je kaak kunt krijgen en kiespijn aan de andere kant?
Loop al maanden voor deze klachten bij mijn tandarts maar hij kan niets vinden.Zijn al veel foto's gemaakt.Ook heb ik nu een spalk gekregen op mijn onderkaak. Ik ga ook sinds kort naar de fysio .Het wordt wel wat minder allemaal maar die zeurende pijn in kaak en kiezen blijft.Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor mij?
ma, 03/20/2006 - 11:16 Permalink