horizontaal groeiende verstandskies

Author:
tammie
Posted:
vr, 03/17/2006 - 16:45
hallo,

al een tijdje probeert de verstandskies in mijn onderkaak door te komen, maar dit lukt niet goed en hij groeit nu bijna horizontaal tegen mijn achterste normale kies aan. (alleen de achterste helft van de verstandkies is te zien)

De tandarts heeft mij geadviseert om deze in ieder geval te laten verwijderen, dus ik heb een afspraak gemaakt om de kies te laten trekken (onder narcose)

Ik vraag me af of voor het verwijderen van deze kies niet een enorme ravage zal opleveren voor mijn kaak, aangezien hij er niet recht uit te trekken zal zijn. (of zit de kies niet zo diep in je kaakbeen?)

Iemand een idee?
Bliepmiep

Mijn kies stond ook horizontaal en is er toch uitgekomen. Heb wel heel lang een groot gat gehad, maar nu, na een maand is er nog maar een klein gat over. Is bij mij gewoon onder verdoving gegaan, moest er wel uitgeboort worden omdat deze was aangetast door het scheef staan (bleef vuil achter).
Was geen geweldige ervaring maar moet zeggen dat het lekker opgeruimd voelt in mn mond.
vr, 03/17/2006 - 17:13 Permalink
ramon1984

Wat een heerlijk antwoord van bliepmiep, daar wordt je vast niet heel erg blij van! Bij mij zijn een maand geleden mijn verstandkiezen aan de rechterkant getrokken en afgelopen vrijdag de andere twee. De behandeling valt heel erg mee, ze boren eerst de horizontaal liggende kies in tweeën, waarna ze de delen eruit trekken. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving (geen narcose denk ik :wink: ) Je moet gewoon goed aangeven als je pijn voelt, dan kunnen ze tenminste zoeken naar de oorzaak :) (Bij mij was dit alleen bij de tweede keer, en bleek te komen doordat een klem om mijn mond open te houden op een onverdoofde plek drukte) In de meeste gevallen wordt het 'gat' gehecht, waarna de hechtingen binnen een week of twee oplossen, en het mooi dichtgroeit. Het kan wel zijn dat je een paar dagen niet lekker bent (koortsig) , dit komt door een eventuele (kleine) ontsteking, wat als het goed is na een paar dagen over is.

Met vriendelijke groet
Ramon
ma, 03/20/2006 - 15:11 Permalink