WKB in 20 minuten

Author:
WEASLY
Posted:
ma, 03/13/2006 - 14:38
Heb net een WKB bij een kies achter de rug. De tandarts heeft deze behandeling in 20 minuten gedaan, was wel erg snel. Hij heeft wel nog een foto ervan gemaakt met de spiraal erin. Maandag moet ik terug voor de 2e behandeling. Kan dat wel zo'n snelle WKB. Ik dacht dat het zeker een uur in beslag zou nemen ????
minique

Dit is een zogenaamde 'endostart': het starten van een wkb. Deze wkb is dus gestart, maar nog niet afgemaakt. Afhankelijk van wat er nog moet gebeuren en hoeveel wortelkanalen er precies zijn, zit je maandag kortere of langere tijd in de stoel...

Succes!

:smt006 Monique
ma, 03/13/2006 - 15:01 Permalink
Moon

Hallo! Ik snap je haast om snel een antwoord te vinden. Minique vroeg alleen maar of je al had gezocht in onze zoekfunctie. Als je heel snel een antwoord zoekt, kan het heel nuttig zijn om dit te proberen.
Als je werkelijk snel een antwoord wilt, dan zou je altijd even je eigen tandarts kunnen bellen om je vraag te stellen.

informatie over een wortelkanaalbehandeling is hier te vinden.
ma, 03/13/2006 - 20:13 Permalink
minique

Beste Weasly,

Een vraag is gemakkelijk te stellen, maar soms is het antwoord nu eenmaal sneller te vinden door de zoekfunctie te gebruiken dan door het stellen van je vraag.
Je kunt ook niet verwachten dat vragen die al diverse keren aan bod zijn geweest iedere keer uitgebreid worden behandeld.
Vandaar dat ik mijn wedervraag stelde en je attendeerde op de zoekfunctie.

Het antwoord is in dit geval niet zomaar even te geven. Ik ken tandartsen die vinden dat elke wkb in 1x afgemaakt moet worden en tandartsen die vinden dat dat niet persé of zelfs juist niet hoeft. Argumenten om het niet in 1x af te maken: soms een fikse ontsteking, soms kwestie van tijd in de agenda van de tandarts.

:smt006 Monique
di, 03/14/2006 - 09:38 Permalink
Primadonna

Ik heb donderdag ook een WKB gehad en was in 15 minuten klaar. Er zit een hulpstof in mijn kies, die over twee weken, wanneer de ontsteking helemaal weg blijkt te zijn, opgevuld word door vulling.

Als de ontsteking niet weg is, begint de hele riedel opnieuw...

succes ermee! Ik zal aan je denken wanneer ik weer aan de beurt ben :(
za, 03/18/2006 - 09:41 Permalink
tammie

Ik heb een jaar geleden ook een 'wkb' gehad aan een ontstoken tand....

De tandarts heeft er een gat in gemaakt en dat was het....was binnen 5 min. weer buiten.
za, 03/18/2006 - 20:43 Permalink
prondel

dan zou ik 'm nu toch maar eens af laten maken. want in 5 minuten een wkb is onmogelijk. alleen al het desinfecteren kost spoelend met chloor 20 minuten. dus heb je of een tandarts met een toverstokje of je bent vergeten dat er nog een vervolgje aan zit. links of rechts om, ik zou even met de tandarts overleggen hoe nu verder.

of die "5" minuten waren er meer.............kan ook
ma, 03/20/2006 - 10:42 Permalink
tammie

Bij mij was de tand al dood en zat er een ontsteking bij de wortelpunt....de tandarts heeft daarom alleen een gat in mijn tand gemaakt zodat het vuil van de ontsteking eruit kon. (uiteraard later nog een tijdelijke vulling(en), definitieve vulling en toch nog een wortelpuntverwijdering gehad)

Ligt dus waarschijnlijk maar net aan de toestand van de kies of tand.
ma, 03/20/2006 - 23:34 Permalink