Pijn na plaatsen Kronen

Author:
kevin32
Posted:
wo, 03/22/2006 - 07:57
Hallo,

Ik heb vorige week twee Kronen laten plaatsen. Mijn hele gebit lijkt nu overgevoelig en mijn hele bovenkaak doet pijn. De pijn gaat wel weg met pijnstillers maar ik moet er wel een stuk of 8 per dag slikken.

Is dit normaal?

Groet,
Kevin
Geke

Dat is niet echt normaal denk ik. Het is denk ik het beste om even contact op te nemen met je tandarts. Het kan zijn dat de kronen die geplaatst zijn wat te hoog zijn en daardoor de gevoeligheid veroorzaken. Het kan ook zijn dat de contactpunten van de kiezen te zwaar zijn, dus de plaatsen waar de kiezen tegen elkaar komen, teveel tegen elkaar drukken. Dit kan soms ook wat meer druk op andere tanden en kiezen uit de kaak geven. Als de kronen te hoog zijn kan de tandarts daar heel gemakkelijk wat aan doen, door ze een klein beetje bij te slijpen. Soms kan dit ook pijnklachten geven die heel erg uitstralen naar de hele kaak. Ik denk dat het een goed idee is om even bij je tandarts langs te gaan om het allemaal even goed na te laten kijken. Want zoveel pijnstillers slikken lijkt mij niet helemaal normaal. Het kan soms wel wat gevoelig zijn als ze net geplaatst zijn, maar meestal is dat na een paar dagen wel weer verdwenen.

Veel sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
wo, 03/22/2006 - 14:54 Permalink