Ionic white.. werkt dat??

Author:
sebas76
Posted:
vr, 03/24/2006 - 10:31
Kent iemand dit apparaatje? Zag het op tv, normaal geloof ik dat niet, maar het is we net als het bleken bij de tandarts lijkt het?

http://www.tvshop.com/main.phtml?action=product&product_id=4295
de digitale tandarts

De link krijg ik helaas niet aan de praat, maar over het algemeen zijn de producten die zonder tussenkomst van een (para)medicus worden verkocht, minder werkzaam door de lagere concentratie van peroxydes.

Zag laatst een apparaatje op tellsell waarbij ook laserbleken werd nagebootst , een tray die om je gebit valt en m.b.v. batterijen en ledlampjes een blauw licht uitstraalt. Op zich heeft licht een blekend effect, zie bijv. wasgoed wat verkleurd in zonlicht, maar voor hardnekkige verkleuringen in tanden door middel van batterij licht wordt gebleekt, moet je wel heel veel geduld hebben.

Thuisbleken onder toezicht van de tandarts kan al vanaf 125 euro per kaak!
vr, 03/24/2006 - 19:05 Permalink
de digitale tandarts

Aha dat is dus dat apparaat waar ik het over had!

Bedenk... tanden bleken alleen doordat kleurstoffen door vrije zuurstof atomen (radicalen) in stukjes worden 'geknipt' Licht kan ook kleurstoffen afbreken, maar daar is echt veel intensiteit voor nodig (erin kijken kan dan blindheid veroorzaken).

Je zou je kunnen voorstellen dat de warmte van de lampjes de blweekgel wat reactiever maakt, maar helaas staat LED juist bekend om zijn efficientie en dus lage warmteafgifte... Wat de fabrikant beweert, is dat de bleekgel geactiveerd wordt door het licht, echter een normale bleekgel welke door de tandarts wordt geleverd verliest zijn werkzaamheid grotendeels binnen 2 tot 3 uur als de meeste peroxyde uitgereageerd is... de lamp zou hoogstens de tijd wat kunnen verkorten dat je de lepel in hoeft, maar niet het totale bleekeffect kunnen vergroten...zeker niet als je uitgaat van een concentratie van 2,5% wat vrij verkocht mag worden.

Ik hoop dat dit je vraag enigzins beantwoord heeft.
vr, 03/24/2006 - 19:49 Permalink
joek

Ha, ik zag dat product ook net langs komen. Ze doen net alsof de hele wereld straks met blinkend witte tanden moet rondlopen.
Nou, ik vind het niet eens altijd mooi. Sommigen lopen echt met spierwitte tanden.
Maar ik begrijp dat ik het dus niet hoef te kopen.

Scheelt weer wat geld. :lol:

Groetjes,
Joke
za, 03/25/2006 - 09:15 Permalink