Ik heb al een jaar een lelijke tand! Help!

Author:
djkkjd
Posted:
wo, 03/29/2006 - 14:19
Ongeveer een jaar geleden had iemand me, één voortand voor 2/3 kapot geslagen.

Ik ben toen naar de tandarts gegaan. Die heeft er een nieuwe tand opgeplakt(als ik eet met die tand doet het nog steeds pijn)

Toen liet de tandarts me in de spiegel kijken, hoe ik het vond.
Ik vond het er niet uitzien zei ik..

Me neppetand was van een heel ander formaat dan me andere voorand.
En er een was duidelijk een kleurverschil met met het stukje tand dat nog in mond zat en het stukje neptand wat daar was opgeplakt.

Me tandarts zei dat me tanden wel naar elkaar zouden toegroeien.
En had uiteindelijke me neptand nog een beetje bijgeslepen(anders was het een echt een lelijke vierkanten tand)

Nu moet ik binnenkort weer naar de tandarts. En ga ik zeggen dat ik nog steeds niet tevreden ben met het resultaat.

Zijn er speciale behandelingen voor mogelijk. Om het formaat tanden en de kleur echt mooi te krijgen? Zodat je geen verschil ziet tussen nep tanden en echte tanden..
Of kan moet de tandart gewoon beter zijn best doen?
Of moet ik voor de rest van me leven met een lelijke tand rondlopen?
fransaki

Afhankelijk van hoeveel tandmateriaal er nog aanwezig is, en of de tand nog vitaal is kun je: Composiet vulling maken of endo/opbouw/kroon, of facing laten vervaardigen. Als je tandarts het niet mooi kan, dan is het handig dat hij naar een tandarts verwijst die het wel kan. Kortom ..........vergroot je kansen op de huwelijksmarkt, en vraag om een verwijzing naar een tandarts die mooie dingen kan maken op cosmetisch gebied.
wo, 03/29/2006 - 20:39 Permalink
Aella

djkkjd, als jij de tand lelijk vindt: blijf je klachten uiten en ga bij geen gehoor op eigen initiatief naar een andere tandarts toe. Er is geen enkele reden waarom je met een lelijke tand zou moeten leven. Laat je niks wijs maken.
wo, 03/29/2006 - 22:54 Permalink