Hoi allemaal
Een tijdje geleden had ik ook een bericht geplaats maar door dat de angst te heftig werd durfde ik hier zelfs niet meer te komen :oops: we zijn nu een tijdje verder en ik kwam er achter dat er een gaatje zit in mijn voortand aan de achterkant en het lijkt wel super snel verder te gaan want als ik mijn tong er tegen aan houdt kan ik onderhand door me tand heen kijken zo dun is het al ik heb nachten wakker gelegen kei veel gehuild omdat het besef er was dat ik een tandarts MOET bellen voor een afspraak....
het liefst wilde ik dat ik genoeg geld had zodat ik naar een kliniek kon waar ze je onder narcose brengen en alles in 1 keer voor je oplossen maar helaas het geld is er niet...
vandaag heeft het me een hele dag tijd gekost om een tandarts te bellen en te vragen of ze nog mensen aannemen en of ik op korte termijn langs kan ik heb verteld wat de problemen zijn en dat er enorm veel angst is
nu kan ik MORGEN :o al langs komen om 10 over 10 en ik vind het dood eng de zenuwen gieren door me lijf zo bang niet normaal en ik weet dat het kort dag is maar zijn er nog mensen wakker/ aanwezig.. die mij tips kunnen geven voor hoe ik de tijd door kom tot morgen en hoe ik morgen die afspraak doorkom
en ja hoor daar zijn de tranen weer
nou ik hoop dat iemand tips heeft
super bedankt !!!!!
liefs Missie
Een tijdje geleden had ik ook een bericht geplaats maar door dat de angst te heftig werd durfde ik hier zelfs niet meer te komen :oops: we zijn nu een tijdje verder en ik kwam er achter dat er een gaatje zit in mijn voortand aan de achterkant en het lijkt wel super snel verder te gaan want als ik mijn tong er tegen aan houdt kan ik onderhand door me tand heen kijken zo dun is het al ik heb nachten wakker gelegen kei veel gehuild omdat het besef er was dat ik een tandarts MOET bellen voor een afspraak....
het liefst wilde ik dat ik genoeg geld had zodat ik naar een kliniek kon waar ze je onder narcose brengen en alles in 1 keer voor je oplossen maar helaas het geld is er niet...
vandaag heeft het me een hele dag tijd gekost om een tandarts te bellen en te vragen of ze nog mensen aannemen en of ik op korte termijn langs kan ik heb verteld wat de problemen zijn en dat er enorm veel angst is
nu kan ik MORGEN :o al langs komen om 10 over 10 en ik vind het dood eng de zenuwen gieren door me lijf zo bang niet normaal en ik weet dat het kort dag is maar zijn er nog mensen wakker/ aanwezig.. die mij tips kunnen geven voor hoe ik de tijd door kom tot morgen en hoe ik morgen die afspraak doorkom
en ja hoor daar zijn de tranen weer
nou ik hoop dat iemand tips heeft
super bedankt !!!!!
liefs Missie
Ik weet precies wat je door maakt.
Ik kan alleen zeggen: neem iets kalmerends in op natuurlijke basis, druppeltjes of zo en denk er maar aan dat de tandarts best wel weet dat hij veel angstige patienten krijgt.
Ik weet niet waar je woont, maar zou de ACTA niet iets voor je zijn. Die hebben een speciale afdeling voor angstbegeleiding en ik ben daar jaren tot volle tevredenheid geholpen met het gebruik van lachgas.
Ik zal aan je denken morgenochtend om die tijd en hoop dat je wel een beetje kunt slapen.
Yvonne Margareta
wat is ACTA ?? ik woon in rhenen trouwens
maar lachgas? voel je dan ook helemaal niks? en zijn daar hoge kosten aan verbonden ?
nou ik ga nog maar ff verder lezen hier slapen lukt toch niet
echt bedankt voor je reactie!!!
Liefs
De ACTA zit in Amsterdam en ik dacht in Groningen. Is een opleidingcentrum voor tandheelkunde waar ook afgestuurdeerden hun werk doen.
Met lachgas behandeld worden is juist erg ontspannend. Je komt in een roes, maar je bent wel bij. Mijn ervaring is dat je op dat moment helemaal ontspannen bent en ik ben daar heel erg op mijn gemak gesteld. Ze hebben meer tijd dan een gewone tandarts en ze hebben ook een psychologische opleiding erbij gedaan.
De kosten werden voor mij geheel vergoed door het ziekenfonds omdat ik door gestuurd werd door mijn eigen tandarts die mij niet meer kon behandelen. Je kan ook een verwijzing via je huisarts krijgen. Die wordt ook geaccepteerd.
Nogmaals, ik weet echt wat je door maakt, maar ook heb ik in de loop der jaren geleerd dat ik me (achteraf gezien dan) altijd drukker maakte dan dat nodig was. Dat is makkelijk gezegd, maar het spreekwoord luid niet voor niets...een mens lijdt het meest door het lijden wat ie vreest!!!!
Missie, morgen ochtend om 11 uur heb je het alweer achter de rug en ik zal aan je denken. Meid, heel veel sterkte!!!! :smt006
Toch wil ik het nu eerst zo proberen ondanks mijn angst ik hebgister de eerste stap gezet en over uur moet ik zorgen dat ik aangekleed ben en alles en dan op naar de tandarts... ik ken deze mensen totaal niet maar de assistente was erg aardig aan de telefoon en ik krijg een vrouwlijke tandarts pff zenuwe gieren door me lijf..:( maargoed ik ga het toch proberen het is dat ik moet en mocht het me bevallen vandaag dan wil ik kijken of er een behandelplan gemaakt kan worden
ik maakte me eerst erg zorgen over het feit of het financieel allemaal te doen was maar heb nu een verzekering met extra pakket voor tanden en een vriendin vertelde me gister dat door middel van een behandelplan dat verspreid is over eenjaar moet lukken dan
ok liever heb ik alles in 1 keer klaar maar dat kan ik gewoon niet
ik denk dat ik over een uurtje ook maar een oxazepam inneem dan ben ik misschien al rustiger en ik neem me mp3 speler mee met opwekking muziek en als de boor of wat voor geluid me te veel word zet ik dieop en zing ik in mijn hart mee met liedjes voor de Heer en ik weet dat de Heer met me meegaat!
ik lijk nu rustig ;) maar de angst verlamd me zowat
nou ik laat jullie straks weten hoe het gegaan is
ik ben nog een uur hier dus als er nog tips zijn graag !!!!!!!!!
liefs Missie