Hallo,
Ik ben een man van beginn 40 en ik ben al heel lang niet meer naar de tandarts geweest. Ik weet het niet precies meer, zolang is het al geleden, maar ztoch wel tussen de 10 en 15 jaar.
Hoewel ik wist dat mijn gebit achteruitging ben ik niet meer geweest.Mijn tandarts was er een van het type BEUL .. jij moet niet zeuren het is zo voorbij.... Op op een bepaalt moment was ik het zat om in angst en beven op de stoel te liggen dat ik niet meer ben gegaan.
De laatste maanden gaat het hard achteruit en heb ik ook meer en meer pijn klachten.
Hoewel ik al een hele tijd meelees in dit forum is het me nog steeds niet gelukt om een tandarts te vinden die bij me lijkt te passen.
En zelfs als ik er een zou vinden (Amsterdam) dan is het nog maar de vraag of ik zou durven bellen voor een afspraak....
Misschien ben ik nog wel het meest bang voor de reactie als de tandarts in mijn mond kijkt en de chaos ziet....
Ik heb natuurlijk ook zelf wel met een spiegeltje staan kijken zodat ik weet dat het heel slecht is.
Waar ik eigen lijk op hoop is dat iemand mij een tandarts aan kan bevelenn. Voor mijn gevoel zou ik zeggen dat ik me misschien meer op mijn gemak zou voelen bij een vrouwelijke tandarts, ik weet niet waarom .. wellicht door het gedrag van mijn oude tandarts, je weet wel... die BEUL.
Het lucht me in ieder geval al enorm op dat ik hier even mijn verhaal kwijt kon (pfff) Hopelijk is dit het begin van een lange weg die gaat leiden naar een gezonde mond.
Ik hoop dat ik reactie ontvang van medeangsthazen die een goede, aardige tandarts hebben gevonden en die kunnen aanbevelen.
Ik las in de reglementen dat dat niet mag op het forum en aaleen via een persoonlijk bericht, dat zal ik dus nauwlettend in de gaten aan houden.
Alvast hartelijk bedankt !
M vr gr Johan
Ik ben een man van beginn 40 en ik ben al heel lang niet meer naar de tandarts geweest. Ik weet het niet precies meer, zolang is het al geleden, maar ztoch wel tussen de 10 en 15 jaar.
Hoewel ik wist dat mijn gebit achteruitging ben ik niet meer geweest.Mijn tandarts was er een van het type BEUL .. jij moet niet zeuren het is zo voorbij.... Op op een bepaalt moment was ik het zat om in angst en beven op de stoel te liggen dat ik niet meer ben gegaan.
De laatste maanden gaat het hard achteruit en heb ik ook meer en meer pijn klachten.
Hoewel ik al een hele tijd meelees in dit forum is het me nog steeds niet gelukt om een tandarts te vinden die bij me lijkt te passen.
En zelfs als ik er een zou vinden (Amsterdam) dan is het nog maar de vraag of ik zou durven bellen voor een afspraak....
Misschien ben ik nog wel het meest bang voor de reactie als de tandarts in mijn mond kijkt en de chaos ziet....
Ik heb natuurlijk ook zelf wel met een spiegeltje staan kijken zodat ik weet dat het heel slecht is.
Waar ik eigen lijk op hoop is dat iemand mij een tandarts aan kan bevelenn. Voor mijn gevoel zou ik zeggen dat ik me misschien meer op mijn gemak zou voelen bij een vrouwelijke tandarts, ik weet niet waarom .. wellicht door het gedrag van mijn oude tandarts, je weet wel... die BEUL.
Het lucht me in ieder geval al enorm op dat ik hier even mijn verhaal kwijt kon (pfff) Hopelijk is dit het begin van een lange weg die gaat leiden naar een gezonde mond.
Ik hoop dat ik reactie ontvang van medeangsthazen die een goede, aardige tandarts hebben gevonden en die kunnen aanbevelen.
Ik las in de reglementen dat dat niet mag op het forum en aaleen via een persoonlijk bericht, dat zal ik dus nauwlettend in de gaten aan houden.
Alvast hartelijk bedankt !
M vr gr Johan
Dat hart onder mijn riem van jou, dat heb ik zeker nodig!
Ik kom zelf dan wel uit Amsterdam maar het is geen punt om af te reizen naar een goede Tandarts ergens in bv Noord of Zuid holland.
Ik heb er natuurlijk wel een aantal gevonden via deze site en verder op internet. Maar een mooie website zegt natuurlijk helemaal niet over de tandarts(en) zelf. Het best zou natuurlijk zijn om te bellen of langs te om te zien hoe men reageert, aardig begripvol enz. Maar dat is voor mij (nog) geen optie..angst... En aardig en begripvol zegt dan weer niets over de vaardigheid en kunde van die tandarts.
Tjonge tjonge, ik word er een beetje gek van. Alleen ga ik er denk ik niet uit komen....
Het is al heel mooi dat je de weg naar dit forum gevonden hebt en voor jezelf zoiets hebt "ik wil geholpen worden" natuurlijk kost dat tijd, neem die tijd ook. Ik heb voor ik mijn 1ste berichtje hier durfde te plaatsen ook nachtenlang alleen maar gelezen en gelezen. Toen opeens had ik de moed om een te posten en [ik d8] na een week of 3 de moed om een TA te bellen voor een intake gesprek.
Nu kan ik zeggen doe het gewoon het is niet eng... maar toen heb ik -tig keer de telefoon in de handen gehad, 9 cijfers ingedrukt maar op een of andere manier raakte ik bij die 10de in paniek.
Ga ervoor steenman het is je [achteraf] zoveel waard... zijn er vragen stel ze met een gerust hart.
Heel veel suc6 maar nog meer sterkte en hou ons op de hoogte okay,
Het sterkt me zeker om door te zetten en niet op te geven hoe moeilijk ik het ook vind.
Maar bij de gedachte de telefoon te pakken en een TA te bellen bonkt mijn hart nog net iets te stevig. Ik denk dat ik ook even moet wennen aan het idee om me weer over te moeten geven aan die man/vrouw met de spiegeltjes en haken.
Ik weet ook niet wat er tegenwoordig allemaal bij de tandarts kan maar ik denk ook dat de kaakchirurg er aan te pas moet komen. Er zij 2 kiezen in de loop van de jaren steeds verder afgebroken en zullen denk ik nietmeer te "pakken" zijn om ze eruit te trekken.
Ik krijg het al warm bij het idee...... :-?
Grt Johan
Vanmiddag was ik (voor mijn werk) in de haven van IJmuiden.
Toen ik daar wegging richting huis zag ik daar een groot pand met daarop: Tandheelkundige kliniek Noordze.
Ik herinnerde me op dit forum al eens iets gelezen te hebben over deze TA, ik weet alleen niet meer wat en waar... Kon het ook zogauw niet meer vinden.
Ik ben even gestopt om het adres op te schrijven zodat ik thuis nog even wat kan opzoeken. Het kwam zelf even in me op om gewoon naar binnen te lopen......Toch niet gedurfd :smt086
Op internet zag dat hun site nog niet in de lucht is. http://www.klinieknoordzee.nl - Koningin Wilhelminakade 221 - IJmuiden.
Van buitenaf zag het er goed uit. Net groot pand op een mooie locatie. (ik weet het: zegt natuurlijk nix over de kwaliteit en omgang met patienten, maar toch)
Is er misschien iemand die bekend is met deze tandarts
Op de een of andere manier, vraag me niet waarom, lijkt het me wel wat...
Grt Johan
Waarom probeer je het niet bij de ACTA op de Louwesweg. Die hebben een speciale afdeling voor angstbegeleiding en daar hebben ze een hele lieve aardig vrouwelijke tandarts..Dian Broerse.
Ze zijn speciaal opgeleid voor angstige mensen, nemen ruimschoots de tijd voor je en niets is hun vreemd.
Een verwijzing kan je ook via je huisarts aanvragen en mijn behandelingen werden vergoed door het ziekenfonds (aanvullend verzekerd).
Ik wens je heel veel sterkte, maar wacht niet te lang want er is daar wel een wachttijd.
Yvonne Margareta :smt006
Dankjewel voor de tip......
maarre de acta neemt alleen patienten aan na doorwijzing en bovendien is er momenteel een aannamestop, helemaal geen nieuwe aanmeldingen mogelijk.
Ik heb inmiddels wel een ander op het oog maar ben er nog niet uit.
Ben er denk ik nog niet aantoe om te bellen. Pfff :oops:
\grt Johan