Ongemak na witte vulling

Author:
Poelie23
Posted:
di, 04/04/2006 - 15:20
Hallo,

Vorige week donderdag is er bij mij een witte vulling gezet in een hoeksnijkies. Volgens de tandarts moest hij flink diep boren want hij zag de zenuw zitten. Er zat nog een laagje tussen dat heel was dus hij heeft er een laagje cement op gedaan en daarna de vulling. Hij zei dat ik moest terugkomen als de volgende ochtend mijn wang helemaal aan het kloppen was, dat zou duiden op een onstoken zenuw.

Gelukkig heb ik van dit alles geen last. Echter, af en toe krijg ik een klein steekje in de kies, niet echt pijnlijk maar wel dat je denkt van, he wat is dat. Ik heb geen last van koud en warm en als ik flink op de kies druk heb ik ook geen last.

Bij het eten voel ik alleen iets als ik met die kies bv. op een pitje bijt maar gewoon normale dingen kauwen lukt wel. Verder zijn ook af en toe andere kiezen in de omgeving gevoelig. Kan dit soms zijn omdat mijn "beet" zich nog aan het aanpassen is?

Kortom : Kan het kwaad dat ik af en toe (nog) kleine steekjes heb en dat de omliggende kiezen gevoelig kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes Caroline
yellowdude

Dat schijnt normaal te zijn bij witte vullingen. Heeft met krimpen van het composiet te maken dacht ik. Toevallig heb ik rechtsboven in de hoektand/eerste kies ook een witte vulling en wat jij beschrijft kan wel een maandje of 6 duren, maar het gaat langzaam weg.

Gevoeligheid aan buurtanden/kiezen had ik overigens geen last van.

8)
di, 04/04/2006 - 17:37 Permalink
Poelie23

Bedankt voor je reactie! Leuk vooruitzicht, nog 6 maanden steekjes in de kies :cry:
Voor mij in de toekomst geen witte vullingen meer.
wo, 04/05/2006 - 10:05 Permalink
minique

Het kan... Hoeft niet hè?
Ik heb er zelf weleens een paar weken last van gehad, maar meestal niet eens.

:smt006 Monique
wo, 04/05/2006 - 10:16 Permalink