twee weken na 2e wortelkanaalbehandeling opeens kiespijn

Author:
tooth fairy M
Posted:
vr, 03/31/2006 - 21:20
dag allen
ik heb vorige week maandag (20 mrt) het tweede gedeelte van mijn wortelkanaalbehandeling gehad. Dat ging best prima, maar nu krijg ik opeens hevige kiespijn!! Vreselijk wat moet ik doen! Heb paracetamol genomen, maar die werkt (nog) niet. Ik dacht dat mijn zenuwen dood hoorden te zijn nu! Wie kan mij helpen?

Marjanne
Geke

Wat voor soort pijn heb je?? Heb je echt pijn bij warm of koud? Of meer bij druk/tikken/kauwen? Het eerste kan erop duiden dat er nog een kanaaltje van de kies niet gevonden is, waar nog wat leven in zit en die nu ontstoken reageert, maar het zou natuurlijk ook door een andere kies vlak bij deze kies veroorzaakt kunnen worden. Als het echt bij kauwen etc pijnlijk is, ligt het probleem vaak onder aan de wortels, ik weet niet of dat ook de reden is geweest dat de wortelkanaalbehandeling gedaan was, of dat dat toen was door pijn bij warm/koud. Het beste kun je denk ik toch contact opnemen met je tandarts, hij of zij kan het beste bekijken wat er aan de hand is en eventueel nog een controle foto maken. Vaak kun je na een wortelkanaalbehandeling wel wat napijn ervaren, maar een week erna is toch iets anders.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, laat nog maar even weten hoe het afgelopen is. Sterkte ermee..

:smt006 Geke
wo, 04/05/2006 - 11:17 Permalink