Hallo mensen,
Allereest wil ik iedereen met tandproblemen veel sterkte wensen. Ik heb sinds gisteravond een onbeschrijfelijke pijn aan mijn linkerbovenkaak. Ik heb een hoge pijngrens maar dit is werkelijk een beproeving. Gisteren heb ik wat pijnstillers alles wat los en vast zit geslikt (1 x saridon, 10x ibuprofen en 15x paracetamol) een vreselijke nacht gehad en vandaag bij de tandarts geweest. Hij heeft mijn kroon eruit gehaald en gaat morgen een wortelkanaalbehandeling doen.
Ik heb dus last van een acute ontsteking, maar ik herinner mij ineens dat ik 1 jaar geleden bij de kaakchirurg waarbij is was voor een wortelpuntbehandeling van een andere tand, gewaarschuwd was voor deze klachten. Hij zag destijds "activiteit" in mijn linker bovenkaak bij mijn kroon maar toen had ik totaal geen last, later bij een MRI scan voor een lichamelijk onderzoek is dit ook nog eens bevestigd, maar zogezegd geen last dus ben ik het totaal vergeten, pas op dit moment herinner ik mij de waarschuwing dus ik zal dat morgen met mijn tandarts opnemen.
Hoe dan ook, de tandarts heeft mij antibiotica (Clindamycine 300mg) en brufen sachets van 600mg voorgeschreven en ik moet de behandeling morgen afwachten. Het probleem is alleen dat de pijn inmiddels ondragelijk is geworden, nog brufen, nog de standaard pijnstillers helpen (ibuprofen en paracetamol) dus heb ik vanmiddag wederom gebeld, dit maal ook TRAMADOL voorgeschreven gekregen maar dat helpt ook niet.
Ik hou niet van aanstellen en ik overdrijf werkelijk niet maar ik ben helemaal radeloos en ondanks dat ik vanacht niet geslapen heb en moe ben doe ik geen oog dicht. Mijn kaken, linker oor, keel en hoofd doet pijn maar het ergst is toch de zenuw. Wat kan ik nog meer doen, ik ga een zware nacht tegemoet en ik heb van de tandarts begrepen dat er wat pijn betreft niet meer toe doen valt. Is er dan werkelijk geen pijnstiller die de zenuwpijn doet afnemen?
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren wat ik nog kan doen!
Alvast mijn hartelijke dank!
Sibs
Allereest wil ik iedereen met tandproblemen veel sterkte wensen. Ik heb sinds gisteravond een onbeschrijfelijke pijn aan mijn linkerbovenkaak. Ik heb een hoge pijngrens maar dit is werkelijk een beproeving. Gisteren heb ik wat pijnstillers alles wat los en vast zit geslikt (1 x saridon, 10x ibuprofen en 15x paracetamol) een vreselijke nacht gehad en vandaag bij de tandarts geweest. Hij heeft mijn kroon eruit gehaald en gaat morgen een wortelkanaalbehandeling doen.
Ik heb dus last van een acute ontsteking, maar ik herinner mij ineens dat ik 1 jaar geleden bij de kaakchirurg waarbij is was voor een wortelpuntbehandeling van een andere tand, gewaarschuwd was voor deze klachten. Hij zag destijds "activiteit" in mijn linker bovenkaak bij mijn kroon maar toen had ik totaal geen last, later bij een MRI scan voor een lichamelijk onderzoek is dit ook nog eens bevestigd, maar zogezegd geen last dus ben ik het totaal vergeten, pas op dit moment herinner ik mij de waarschuwing dus ik zal dat morgen met mijn tandarts opnemen.
Hoe dan ook, de tandarts heeft mij antibiotica (Clindamycine 300mg) en brufen sachets van 600mg voorgeschreven en ik moet de behandeling morgen afwachten. Het probleem is alleen dat de pijn inmiddels ondragelijk is geworden, nog brufen, nog de standaard pijnstillers helpen (ibuprofen en paracetamol) dus heb ik vanmiddag wederom gebeld, dit maal ook TRAMADOL voorgeschreven gekregen maar dat helpt ook niet.
Ik hou niet van aanstellen en ik overdrijf werkelijk niet maar ik ben helemaal radeloos en ondanks dat ik vanacht niet geslapen heb en moe ben doe ik geen oog dicht. Mijn kaken, linker oor, keel en hoofd doet pijn maar het ergst is toch de zenuw. Wat kan ik nog meer doen, ik ga een zware nacht tegemoet en ik heb van de tandarts begrepen dat er wat pijn betreft niet meer toe doen valt. Is er dan werkelijk geen pijnstiller die de zenuwpijn doet afnemen?
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren wat ik nog kan doen!
Alvast mijn hartelijke dank!
Sibs
Ik heb het ook een paar keer gehad en tja, er is eigenlijk verder niet meer zoveel aan te doen.
Ik had alleen ook nog Diazepam. Dat is een spierverslapper en je valt er van in slaap.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het straks wat afzakt.
Groetjes,
joke
Voorlopig is het nog niet afgenomen, maar ik probeer nu werkelijk vanalles. Een ijsblokje geeft nog enkele minuten verlichting maar dat kan ik ook niet blijven doen. Het wordt een lange nacht, maar ik moet me er op één of andere manier doorheen slaan ... Toch vindt ik het raar dat het niet een doeltreffender middel is tegen zenuwpijn, zeker ook nu ik lees hoeveel mensen er last van hebben!
Wat vervelend voor je! De wanhoop klinkt in je verhaal door.
Ik heb vier jaar geleden ook zoiets gehad en wist ook niet waar ik het zoeken moest. Heb naast de pijnstillers ook nog naar de jeneverfles gegrepen...... Uiteindelijk heb ik een combinatie van naproxen(vrij verkrijgbaar) en paracetamol/codeine gekregen(wel op recept)en antibiotica
Afhankelijk van de hoeveelheid codeine werkt dit heel goed. Werd er alleen heel misselijk van.
Voel met je mee aangezien ik ook al weken met pijn loop en inmiddels al voor de vierde keer aan de wortelkanalen behandeld ben, echter nog zonder succes. Pijn bepaalt je hele leven, ik kan ook niet gezellig en opgewekt blijven.
Wens je heel veel sterkte!!!
:smt024
Cinderella
Ik hoop dat je snel pijnvrij bent!
Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik heb die avond werkelijk helse pijnen gehad (naast de pijn in mijn kies/kaak dus ook doorstralende oorpijn, hoofdpijn en keelpijn). Het werd zo erg dat ik het werkelijk niet meer trok. Zoals gezegd ben ik echt geen aanstelster en heb een erg hoge pijngrens maar dit werd me echt te veel.
Ik ben die nacht naar de Eerste Hulp geweest en via de huisartsenpost kon ik om 3:00 bij een spoedtandarts terecht. Die man zei dat ik al een wortelkanaalbehandeling aan die kies had gehad en dat nóg een wortelkanaalbehandeling (die ik gepland had staan) geen zin had omdat de kies voledig was afgebroken en de restjes kies die dus onder de kroon had gezeten ook nog eens gebarsten was. Bovendien zou, áls die wortelkanaalbehandeling zou slagen, een operatie moeten ondergaan om de kroon erop te zetten.
Hoe dan ook hij heeft om 3.00 geprobeert de kies eruit te halen en zonder daar uitgebreidt op in te gaan kan ik enkel zeggen dat het werkelijk een traumatische ervaring is geweest. Na precies één uur bezig te zijn geweest heeft hij het opgegeven en mij naar een kaakchirurg verwezen.
Gisterochtend kon ik meteen terecht en de kaakchirurg was werkelijk geweldig, hij heeft de kies eruitgesneden en Piroxicam voorgeschreven en dat heeft gelukkig wat beter aangeslagen. Gisteren heb ik ondanks dat de kies verwijderd was heftige naweeën en pijn van de ontsteking gehad en was emotioneel echt een wrak. Vandaag voel ik me weer eindelijk een mens, behalve een dikke wang en een beetje pijn (bijna niet noemenswaardig), gaat het goed. De pijnstiller en antibiotica hebben eindelijk aangeslagen.
De nachmerrie is voor mij voorbij en ik ga op zoek naar een andere tandarts. Ik wens echt iedereen met tandproblemen en pijn heel veel sterkte en beterschap. En ik hoop dat alle (toekomstige)tandartsen beseffen dat hun patienten, bovenalles mensen zijn en beseffen wat voor impact de klachten en de behandeling van de tandarts op het leven van mensen kunnen hebben.
Liefs,
Sibs
Jammer dat hij niet gered kon worden. Maar zoals het nu is, kun je hem beter kwijt dan rijk zijn.
Waarschijnlijk heeft je eigen ta wel zijn best gedaan.
Succes verder.
Joke