Hey daar,
Om een lang verhaal kort te maken, momenteel zit ik met een flinke wortelpuntontsteking aan een van m'n voortanden. de afgelopen week ben ik twee keer met spoed naar de tandarts geweest om de druk eraf te halen, de tweede keer is ook een degelijke endostart gedaan.
Nu voel ik alleen de druk weer opbouwen en ik vrees dat het morgen weer zo ver is dat ik verga van de pijn. Als het zo doorgaat en ik om de 3 dagen met spoed naar de tandarts moet wordt het een tijdrovend, pijnlijk en duur grapje.
Ben ik afhankelijk van de ontsteking en wanneer deze weggaat of is er iets anders wat gedaan kan worden? De laatste keer heeft de tandarts er trouwens een rubber stift als noodvulling ingedaan, waarbij hij nog iets zei over dat ik deze eruit zou kunnen pulken als het weer te erg wordt. Kan dat zomaar en moet ik daarna alsnog meteen naar de tandarts?
Alvast bedankt
Om een lang verhaal kort te maken, momenteel zit ik met een flinke wortelpuntontsteking aan een van m'n voortanden. de afgelopen week ben ik twee keer met spoed naar de tandarts geweest om de druk eraf te halen, de tweede keer is ook een degelijke endostart gedaan.
Nu voel ik alleen de druk weer opbouwen en ik vrees dat het morgen weer zo ver is dat ik verga van de pijn. Als het zo doorgaat en ik om de 3 dagen met spoed naar de tandarts moet wordt het een tijdrovend, pijnlijk en duur grapje.
Ben ik afhankelijk van de ontsteking en wanneer deze weggaat of is er iets anders wat gedaan kan worden? De laatste keer heeft de tandarts er trouwens een rubber stift als noodvulling ingedaan, waarbij hij nog iets zei over dat ik deze eruit zou kunnen pulken als het weer te erg wordt. Kan dat zomaar en moet ik daarna alsnog meteen naar de tandarts?
Alvast bedankt
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.
:smt006 Geke
Ik heb precies dezelfde klachten aan mijn tanden als jij alleen bij mij gaat het om 3 voortanden.
Nu na plm 4 maanden steeds weer vijlen , schoonspoelen etc zijn ze bij mij op 13 maart def. gevuld en heeft het tijd nodig.Steeds werd ik gek van de druk boven mijn tanden en ging dan maar weer naar de tandarts om te spoelen etc.
Na zitten de def. vullingen er dan in en sinds afgelopen maandag is de druk minder geworden .
Proberen om vol te houden want het duurt gewoon een poos voordat de druk weggaat.
Heel veel sterkte en kop op.
Op het moment is de druk er weer, alleen heb ik het gevoel dat het zich nu veel minder snel opbouwt dan de vorige keren na het openmaken en schoonmaken, op het moment is het ook alleen een lichte druk, nog geen pijn. Hopelijk is m'n lichaam dus bezig om de ontsteking weg te werken en zijn er geen 3daagse bezoeken aan de tandarts meer nodig :roll:
Voorlopig blijf ik proberen mn weerstand op peil te houden en slik ik nog 3maaldaags ibuprofen om de ontsteking te remmen, verder kan ik alleen maar wachten en aankijken hoe het loopt.
Bedankt!
De vorige keren nadat de tand open was geweest verdween de pijn direct en was het een hele opluchting, deze keer lijkt dat niet het geval, ook voel ik de onsteking en zn rommel zitten nu. Ik ben nu nog onder onvloed van pijnstillers, ik wil niet weten hoe het is als die uitgewerkt zijn. Kan alleen maar hopen dat het morgen wat gezakt is, anders weet ik ook niet meer wat te doen.
Is het echt puur een kwestie van wachten tot het minder wordt? het duurt nu meer dan een week en ik heb er ondertussen wel genoeg van :(
Wat een ellende allemaal zeg.Ik leef echt met je mee hoor.
Ik heb hetzelfde meegemaakt als wat jij verteld. Vreselijk.Steeds maar weer terug om te spoelen etc. etc.
Tot mijn tandarts gewoon mijn kies openliet. Ik heb 6 dagen met een gat in mijn kies gelopen en alle druk en troep kon er toen uit. Daarna alles nog een keer laten spoelen en uitborstelen en toch maar voor de zekerheid een noodvulling erin. Maar ik heb er vanaf de eerste dag dat het open lag geen pijn meer aan gehad.
En nu na de definitieve vulling nog steeds niet.
Mijn tandarts vertelde dat dit eigenlijk niet meer gedaan wordt omdat de kans op ontsteken natuurlijk wel iets groter wordt. Maar vroeger deden ze dit wel vaak.
Misschien kun je het aan je tandarts voorstellen om dit te doen?
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte, groetjes nicole
Vanochtend leek eindelijk voor het eerst een pijnstiller wat effect te hebben, daarbij ben ik aan een antibioticum kuur begonnen. Kan alleen maar hopen dat die aanslaat en de pijn en zwelling snel afneemt :/
Als iemand hier voor 6 uur een antwoord op kan geven zou geweldig zijn, gezien ik dan op spreekuur bij de tandarts met weekenddienst langs ga. Bedankt