is het echt zo duur?

Author:
esmel
Posted:
wo, 04/12/2006 - 19:50
Ik ben nieuw hier op het forum en wil graag meer info hebben over facings.
Het gaat om mijn man. Hij heeft een niet zo mooi gebit.
Zijn 4 voortanden zijn vorig jaar behandeld met volgens mij composiet.
Hij kreeg allemaal groeven in zijn tanden en het leek wel of de tanden wat doorzichtige randjes hadden. In ieder geval was het niet mooi.
Zijn 2 tanden naast de voortanden staat ook wat naar achter.
De tandarts heeft dat dus op gevuld met composiet (?).
Nu ziet het er al niet zo mooi meer uit. Een tand kreeg wat bruine verkleuring en dat heeft de tandarts gister weg gehaald.
We hebben gevraagd wat de mogelijkheden zijn om het toch mooi te krijgen. Hij had het over composieten facings. Hij wil dan de voortanden iets smaller maken zodat de 2 tanden ernaast iets groter worden.
Hij zei dat het zo,n 400 euro per tand gaat kosten!!!!!!
Is dit nu een normaal tarief? Als ik lees wat andere mensen hier hebben betaald is dat toch echt aanzienlijk minder.
Ik heb wat meer gezocht over de prijzen en kom dan volgens de v15 uit op 59 euro per facing. Hoe kan het dan dat het toch zo duur word.
Hopelijk kan iemand mij wat meer uitleggen hierover.
En ik ben ook zeer benieuwd of het wel mooi word dat de 2 tanden die naar achter staan naar voren worden gehaald.
Iemand ervaring?

Sorry dat het een beetje een warrig verhaal is geworden.
minique

Je schrijft dat je man vorig jaar met composiet is behandeld. Ik neem aan dat je bedoeld dat hij toen van composiet een facing heeft gehad en dat die bruin was verkleurd.

Als ik dat goed heb, dan vraag ik me af of je tandarts het wellicht over een porseleinen facing heeft gehad om het toch mooi te krijgen. Zo'n facing moet door een tandtechnieker gemaakt en die kost beduidend meer dan een facing van composiet.

:smt006 Monique
wo, 04/12/2006 - 20:08 Permalink
esmel

Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd.
Ze hebben bij mijn man geen facings gedaan hoor de vorige keer.
De groeven zijn opgevuld met composiet(?). Ik weet niet echt zeker of het met composiet is gedaan hoor.
Er is gewoon een heel dun laagje op gespoten en uitgehard met een lamp.
En nu was het zo dat er weer een groef bruin is verkleurd. Dat is wel gepolijst dus het dat zie je nu niet meer hoor.
Maar hij wil graag zijn tanden ook mooi van vorm.
Nu is het hopelijk iets duidelijker.
wo, 04/12/2006 - 20:32 Permalink
de digitale tandarts

Facings kunnen zoals minique zegt gemaakt worden van composiet of porselein en beide zowel direct door de tandarts of indirect door de tandtechnieker. Het goedkoopst is een directe composietfacing door de tandarts (V15) en het duurst (300-800 euro) een indirecte porseleinen facing door de tandtechnieker.
Meer informatie over de voor en nadelen van deze methoden, is te vinden met de zoekfunctie.
Met vriendelijke groet.
wo, 04/12/2006 - 20:43 Permalink
esmel

Maar klopt het dan dat een facing van composiet volgens v15 maar 59 euro is.
Of komen daar dan ook andere kosten nog overheen.
Anders snap ik niet hoe mijn tandarts dan aan 400 euro kan komen voor een facing van composiet.
do, 04/13/2006 - 11:50 Permalink
robinson

4x comp.facing,4x Indirecte overkapping, 4x etsbare onderlaag, 2x verdoving, kom je in de buurt van €400.
Zou anders even een begroting vragen.
do, 04/13/2006 - 21:41 Permalink
esmel

Bedankt voor het antwoorden. ik zal inderdaad maar een begroting vragen. Als ik meer weet horen jullie het wel, groetjes
vr, 04/14/2006 - 16:33 Permalink