Wit tandvlees bij geboorde kies

Author:
Anne82
Posted:
wo, 04/19/2006 - 18:14
Ik ben een week geleden bij de tandarts geweest en had mijn eerste gaatje. Dit was in 1 van mijn verstandskiezen waar nog een beetje tandvlees overheen zat. Dit tandvlees heeft de tandarts een beetje los gemaakt, om het gaatje te kunnen vullen.

Nu heb ik na een week tijd er nog heel erg veel last van en zag ik dat het tandvlees wat een beetje los gehaald is, helemaal wit ziet in plaats van roze. Is het normaal dat ik er na een week nog steeds last van heb? en wat betekend het witte tandvlees, word dit weer normaal?

Alvast bedankt!
Geke

Het kan zijn dat er door de vulling weer wat meer opvulling is gekomen in plaats van dat gaatje wat er zat. Dit kan zorgen voor iets meer druk op het tandvlees. Dat is eigenlijk hetzelfde effect als wanneer je met je vinger op het tandvlees drukt. Het kan meestal niet zoveel kwaad, je tandvlees past zich uiteindelijk vanzelf aan aan de nieuwe situatie, maar kan daardoor soms wel wat geirriteerd zijn. Dus wat pijnlijk. Het is belangrijk om het ondanks dat toch met een zachte tandenborstel goed schoon te maken. Een gezonde situatie en schone situatie verbeterd de genezing ervan. Mocht het echt niet overgaan na een aantal dagen is het denk ik toch verstandig om je tandarts even om raad te vragen. Misschien dat de vulling nog wat bijgeslepen moet worden, of dat er een randje zit wat nog iets blijft irriteren. Dit is vaak zo opgelost.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.

:smt006 Geke
wo, 04/19/2006 - 19:43 Permalink