Wie heeft er ook last van een verstopte speekselklier? Om de week heb ik een bultje in me mond, wat ik leeg kan prikken en dan is het weer weg, volgens de kaakchirurg is dit een verstopte speekselklier, maar het is wel zeer irritant, weet iemand of dit vanzelf overgaat of dat het me leven lang zo blijft. Andere ervaringen?
Als hij het er niet over gehad heeft, lijkt mij wel verstandig om dat eens te doen (of met je tandarts natuurlijk)!
:smt006 Monique
Waarschijnlijk spreek je over een klein speekselkliertje, waarvan er talloze zich bevinden in het slijmvlies van de lip, wang en verhemelte. Mocht deze verstopt raken dan wordt de ontstane zwelling een mucokele genoemd. Behandeling kan bestaan uit het weghalen van het kliertje en omdat het een klein kliertje betreft zal het over het algemeen weinig invloed hebben op de hoeveelheid speeksel in de mond, voor meer info:
http://www.tandarts.nl/html/mondafwijkingen/mondafwijkingen.php#mucokele
:lol:
Na dit een aantal dagen gedaan te hebben, is het bultje net zo stilletjes als dat het kwam, ook weer verdwenen, en ik heb er nooit geen last meer van gehad.