Ik heb zo'n 5 jaar geleden een zenuwontsteking gehad aan een kies.Zenuwbehandeling gehad en gelukkig geen last meer gehad.Maar nu lijkt het wel of het allemaal weer opnieuw begint. Het is geen pijn die ik voel hoog in mijn kaak.Tikken is af en toe ligt gevoelig.Het is meer pijn die ik voel in mijn kies zelf.Tandarts denkt aan een breuk.Op foto is niets te zien verder. Kan een breuk pijn veroorzaken in een kies waar de zenuw al uit is?
En wat zou er eventueel aan te doen zijn?
En wat zou er eventueel aan te doen zijn?
Ik heb zelf ook een breuk in de wortel van een kies gehad. Na een wkb bleef ik ook maar pijn in die kies voelen. Vooral ook na combinaties van warm-koud en andersom. Tikken op de kies was op de ene knobbel pijnlijk, op de andere knobbel had ik nauwelijks last.
De pijn die ik bleef houden werd aan mij verklaard door het bewegen van de 2 randen van de breuk t.o.v. het nog levende weefsel rond de kies.
In veel gevallen (bij mij ook) is de enige mogelijkheid om de kies te laten trekken. Dat vond ikzelf best een moeilijk besluit, omdat de tandarts geen 100% zekerheid kon geven dat er ook daadwerkelijk een breuk zat. Maar na maandenlang kiespijn was ik het zat, is de kies eruit gegaan en ik was van de een op de andere dag van de pijn af. En ik heb er dus ook nooit spijt van gehad.
:smt006 Monique
nogmaals bedankt, het is zo fijn als iemand reageerd!
Groetjes Nicole
Na het uitvoeren van een kanaalbehandeling zal een tand of kies zwakker worden. Door kauwkrachten kunnen bijv. dan scheurtjes ontstaan in de tand of kies, zie bovenste afbeelding. Soms kan het overkappen van het kauwvlak met een vulling of een kroon de klachten verhelpen. Ik hoop in ieder geval dat ze snel minder zullen worden, indien dat niet zo is dan is het misschien verstandig om uw tandarts te consulteren.
Met vriendelijke groet.
re
re
Bij mij gaat het vandaag een stuk beter dus kijk het nog even aan.
Sterkte, groetjes Nicole