Ik ben vandaag bij de tandarts geweest en die vertelde mij dat ik 12 kronen moet laten plaatsen. 2 maanden gelden waren het er nog 9. verleden jaar 5.
Ik ben 4 jaar geleden ziek geworden en waarschijnlijk door medicijngebruik is mijn gebit erg achteruit gegaan. Met in de toekomst waarschijnlijk dat het alleen maar zal verergeren. Natuurlijk zegt de tandarts dat ik mijn gebit moet laten renoveren en kronen moet plaatsen. Ten eertse is dat een rib uit mijn lijf, ten tweede: over een half jaar verteld de tandarts mij dat ik nog eens 5 kronen erbij moet laten plaatsen. En dan dan 5 of 6 jaar alles opnieuw? Ik zie dat echt niet zitten en wil het liefste alles eruit laten trekken. Of een gedeelte en dan een brug. maar dat wil mijn tandarts absoluut niet. :( Wat moet ik , kan ik doen????
Ik ben 4 jaar geleden ziek geworden en waarschijnlijk door medicijngebruik is mijn gebit erg achteruit gegaan. Met in de toekomst waarschijnlijk dat het alleen maar zal verergeren. Natuurlijk zegt de tandarts dat ik mijn gebit moet laten renoveren en kronen moet plaatsen. Ten eertse is dat een rib uit mijn lijf, ten tweede: over een half jaar verteld de tandarts mij dat ik nog eens 5 kronen erbij moet laten plaatsen. En dan dan 5 of 6 jaar alles opnieuw? Ik zie dat echt niet zitten en wil het liefste alles eruit laten trekken. Of een gedeelte en dan een brug. maar dat wil mijn tandarts absoluut niet. :( Wat moet ik , kan ik doen????
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=7843
Dit is een zgn "dubbele post" maar het valt in uiteen in "meningsverschil" en "problemen".
Zolang je nog je gebit kunt behouden - met kronen - zou ik het
zeker doen - tenminste als je het kunt betalen - want er gaat niets
boven je eigen gebit, ik heb nu bijna 3 weken een bovenprothese en
ik eet alles zelf nootjes het maakt niet uit, maar zou toch heel graag
mijn eigen gebit weer willen hebben. :(
Maar helaas was dit door ziekte niet meer te redden en had ik geen
keus, maar jij nog wel.
Lees maar eens alle berichten over een prothese, echt, er is niets
beter dan je eigen gebit! :smt002
Sterkte ermee!
Rowena
Overigens moet het dan wel zo zijn dat de toekomst van de kronen niet in het geding is om dezelfde redenen die de kronen noodzakelijk maken.