Losse kiezen en tanden

Author:
donkey
Posted:
vr, 04/21/2006 - 12:34
Hallo, ik ben 35 jaar en heb sinds 2 jaar een volgens mij een opmerkelijk gebitsprobleem.
Het zit namelijks zo dat al m'n kiezen en tanden naast de kiezen zowel boven als ondergebit regelmatig van de één op de andere dag los zitten. Het gebeurt nu zo om de twee maanden en is dus een cyclus. Als ik wakker word doet m'n gebit pijn als ik de kiezen op elkaar zet, een paracetamol verlicht de pijn. Langzaam maar zeker over een periode van een dag of 10 geneest alles vanzelf weer, en zit alles weer vast. Daarna kan ik weer wachten op de nacht die alles weer in één klap losmaakt.

Ik heb de afgelopen jaren diverse wortelkanaalbehandelingen gehad, en 2 kiezen zijn getrokken. Dat trekken van die kiezen was volgens mij niet nodig (achteraf). Naast die kiezen zaten (niet tegelijk) ontstekingen (bobbels) in een periode dat alles los zit.
Nu heb ik nog regelmatig zo'n ontsteking, maar weet dat die vanzelf weer weg trekt. (wat is het heerlijk als de druk eraf is :)) Bij de laatste onsteking is dus weer een kies getrokken, en ik kreeg op mijn vraag over de gebitsproblemen mee, dat ik maar eens moest denken over een prothese daar er volgens de tandarts weinig meer te redden valt.

Op wat mondwater na, heb ik overigens nooit medicatie gehad. Ik besef dat het moelijk om uit m'n verhaal een conclusie te trekken, maar zou toch graag 'wat te doen' adviezen krijgen.

Groet donkey
donkey

Ik heb gezocht en veel herkenbare zaken gevonden. Stress ervaar ik helaas de laatste jaren enorm veel, en ook knarsen op de tanden blijk ik s'nachts te doen (krijg regelmatig een por van m'n naastslaper in de zij :lol: ). Daarbij ben ik een verstokt roker :cry: .

Met deze wetenschap stap ik binnenkort maar weer eens naar m'n tandarts, eens kijken of hij nog wat wil of kan voor mij.

Bedankt :)
di, 04/25/2006 - 15:37 Permalink